Re: Różnica między K7 a K6

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 17:08:56 MET DST


"/\\/\\" <ab171954_at_students.mimuw.edu.pl> wychlipał:
To Twoje mimUW zaczyna mnie przerażać...

> wszedzie tam gdzie potrzebujesz szybko policzyc na floatach :)
> np. wszelkie kompresje obrazu i dzwieku (bardzo podobne wyniki na
> celerze i k6)
Tak, ale do tej pory najwięcej działały na FPU (biorąc pod uwagę
standardowe aplikacje) gry 3D.

> > Ograniczenia architektury?
> procka czy chipsetu ?

Tego i tego.

> > W jakich testach? AMD.EXE? ;) Bo prawd± jest, że FPU AMD w niektórych
> > operacjach jest szybszy. Niestety, tylko w niektĂłrych...
>
> e tam. Sprawdzalem NBenchem i podaje w miare wiarygodne wyniki.

Jeśli wygrywa AMD, to wyniki są średnio miarodajne.

> > > 3. 3dnow nic nie daje w software. (wiec jest inne waskie gardlo niz
> > > obliczenia)
> >
> > Koprocesor i wolny L2.
> L2 nic tu nie da bo jest za maly.

No właśnie -- podczas używania koprocesora odwołania do cache
są bardzo częste (architektura x86), a jeśli L2 jest mały i w dodatku
taktowany 100 MHz, to nie ma się co dziwić wynikom.

> a przy 3d dane sa za duze, zeby L2 duzo pomoglo.

O ile się nie mylę, Carmack (Romero? -- nigdy nie pamiętam,
który odszedł z id software) bardzo się starał nad tym,
żeby możliwe najwięcej danych mieściło się w L2.
BiorÄ…c pod uwagÄ™ to, ĹĽe wszystkie KĹ‚ejki majÄ… ok. 70%
wspólnego engine, zdanie można odnieść do każdej
części gry.

> Wyniki w soft q2 dla celera z cache i bez sa prawie takie same.

Zmusiłeś mnie.

WinNT 4.0 + SP5, Unreal tuĹĽ po instalacji,
800x600x32bpp (soft), timedemo
C333, L2 on -- 14.28
C333, L2 off -- 11.89
C333_at_500, L2 on -- 20.67
C333_at_500, L2 off -- 17.37

> zrobie, jak bede w domu, ale timerefresh chyba jest troche spieprzony.

Wiem, ale można się dowartosciować całkiem ładnymi
wynikami. ;)

A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o
podkręcaniu)



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 19:00:36 MET DST