Pomocy - 'Brakuje miejsca na dysku'...

Autor: Radku's De Apaczu's (apaczus_at_hot.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 15:44:52 MET DST

...itp. typu 'Porządkowanie dysku'.
Nie było by nic dziwnego gdyby miejsca faktycznie brakowało, ale jest
odwrotnie!

Najlepiej to widać jak chce przerobić tracki Audio do wav-a. Wyskakuje
błąd, że brakuje miejsca itp.

Co zrobiłem już w tej kwestii?
1. zmniejszyłem objętość kosza do 1% dla obu dysków
2. zoptymalizowałem Speed Diskiem dwie partycje (C i D)
3. zmniejszyłem swapa z 250MB do 120MB
4. podleczyłem rejestr WinDoctorem
I jeszcze kilka drobnych kwestii:
- zmieniłem aktywną partycję (mam Win98 i Linuxa, a lilo jest
  zainstalowany na linuxianej partycji)
- sprawdzałem dyski Partition Magickiem
- --- / / --- Norton Disk Doctorem
Dwa powyższe testy nie wykazały nie prawidłości, a reszta kombinacji
nie dała rezultatu.

Co jest dziwne?
1. Kiedy to chciałem sprawdzić Antyvirusem (AVP) cały dysk wyrzuca, że

   jest błąd i niebieskie okno w stylu 'Dane z C:(/d:) mogą zostać
   utracone...'. Nie wiem co może być tego przyczyną. Z tego co
   zdążyłem zauważyć to AVP wyrzuca błędy:
* Master Boot Sector...
* Punkt wyjściowy IO 5...
(sorki, że tylko takie, ale to trwa zaledwie sekundę i robi się
niebieski ekran).
2. Kiedy winda pokazuje dobrze, że jest jeszcze na dysku D: ~1GB
   wolnego to pod dosem jest zaledwie po 20 (na C:) do 30MB (na D:)

Pytania:
1. Podstawowe. Co to może być? Czyżby zaczął padać mój dysk? :-(
2. Czy jest możliwość sprawdzenia czy zapis o dyskach w master
   sektorze (czy gdzie tam) jest poprawna, ewentualnie nadpisać lub
   wyleczyć Master Boot Sektor (lub sektor o zapisie danych o
   partycjach, ich ilości i wielkości)?

Proszę o odpowiedź. Myślę, że ktoś się znajdzie z pomocną dłonią i
propozycjami (propozycja sformatowania dysków i zainstalowania windy
wchodzi w rachubę, ale na samym końcu).

Dzięki.

Pozdrawiam
Manjak: Radku's De Apaczu's - HMS - 5K - (10/880 - 22.VII.99)

--
 | .  )| . \| .  | Prywatna strona: http://friko5.onet.pl/se/apaczus
 |_|\_\|___/|_||_| pl.rec.hihot: http://free.poltronic.net/~hihot
 'Ma być cisza, a jak nie to za okno bez spadochronu' (c) Pan G.