Re: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Slawek Ruszkiewicz (ruszomi_at_ped.uni.torun.pl)
Data: Thu 16 Sep 1999 - 12:38:21 MET DST

> Ja od kilku lat nie mam uziemienia i na razie nic sie nie dzialo.
> Uzywalem komputera w sieci z 2-3 innymi kompami tez bez uziemienia (na
> BNC) i tez wszystko ok. Nawet jak bym chcial go uziemic to nie mam
> pojecia co zrobic bo mieszkam w domku jednorodzinnym i tutaj nie mam
> uziemienia (tylko w lazience i w kuchni, ale przedluzacza raczej nie
> bede ciagnal). Chyba, ze ktos ma jakis pomysl.
Pomysl jest nastepujacy i stary jak swiat. Zapytaj elektrykow...
Bierzesz neonowke (taki swiecacy wkretak :-) i sprawdzasz w gniazdku, ktory
przewod jest fazowy (neonowka swieci).
Wymieniasz gniazdo na takie z bolcem. Nastepnie bolec uziemienia podlaczasz
do tego przewodu, ktory nie swieci.
Gotowe.
U mnie dziala od xxx lat.

Tylko nie pomyl sie....