Re: Riva 128 ZX

Autor: Ranger (ranger_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 13:54:44 MET DST

Ha ha ha... ile głosów tyle opinii. Panowie, dzięqję że tak licznie
zechcieliście się zająć moim problemem, ale niestety w dalszym ciągu nie ma
jednoznacznej odpowiedzi.
Napisałem ten post na kilka grup zajmujących się sprzętem i oto co mi
odpisano:
1. STB. (to była najdłuższa wypowiedź ;))
2. daruj sobie STB. mam i narzekam bez przerwy, juz chodzi OK, ale ile
bydla mi narobila to strach...
3. (nVidia) jakis chinski noname ale moze byc niezly - trudno powiedziec.
4. (stb) godne polecenia ale trzeba zwrocic uwage bo moze nie dzialac z
polskim oprogramowaniem.
5. (viv) totalny low-end wiec moze miec kiepskie parametry obrazu (np.
rozmyte literki) jak wiekszosc Vivatec'ow
6. Mialem "przyjemnosc" pracowac na 2 modelach karty nVida Riva ... Mam
bardzo zle doswiadczenia, nie wiem moze mialem pecha, ale ciagle coś
padalo. O ile mozna bylo bez problemu uzywac win to np w grach calkiem
zwisaly. Zassalem nowe drivery i dalej to samo. Na moj gust to one chyba
sie za bardzo grzeja.
7. (viv) To produkuje firma Yuan - www.yuan.com.tw , tak samo jak karty
Riva 128/ZX firmowane przez Winmaxa... Chodza bez problemow...
8. Hmm, nie napisałes o tym jaki masz komp. Jezeli masz procek rzędu
Celeron 300 lub więcej i płytę na chipsecie intelowskim (lx, bx) to polecam
Intela 740. Cena tak do 150 zet, wydajnosc na poziomie Rivy128, jakosc
obrazu w 3D (directX lub opengl) zdecydowanie lepsza. Jezeli masz K6 to
lepiej jednak Riva i to na PCI.

I cio Wy na to? jak z tylku zdecydowanych rad wybrać tę jedyną...Wiem, że
nie jest to karta idealna, ale chciałbym wreszcie sobie ciupnąć w q2 (albo
i q3) i coby to wszystko zasuwało razem se sobą.
Acha, mam celka 333, 64mb ram, 4.3 gb i niebieski włącznik POWER w obudowie
;)

--
                 Piotr Weremczuk