Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: Michal Szpala (szpala_at_polbox.com)
Data: Wed 15 Sep 1999 - 09:54:56 MET DST

Hej !!

Mialem:
Pracuje sobie (hard) przy kompie....... wymieniam karty, podlanczam
przewody. Komputer lezy na podlodze. Wstajac z podlogi wspieram sie o
kaloryfer. Jedna reka trzymam sie jeszcze obudowy kompa druga wspieram o
kaloryfer. Jak mnie TRZASLO to o malo lokciem biurka nie rozwalilem.........
Kurna co jest ?????? Zaczynam szperac !!! Miernik do reki i mierze miedzy
kompem, a kaloryferem..... wynik okolo 65 V !!!!!! - wystarczylo by wyraznie
poczuc :-))) Przygladam sie gniazdkom w calym domu. W kuchni i lazience sa z
bolcem ...... ale bolec jest zerowany (zero bierze sie ze srodka ukladu
gwiazdy przy zasilaniach 3 fazowych). Pozostale gniazdka w tym komputerowe
sa bez bolca. Chwila zastanowienia .... i postanowilem :

Mam:
Kupilem gniazdko z bolcem, kilka metrow grubej linki w kolorze zolto
zielonym. Linke podlonczylem do bolca i do kaloryfera (pewnym, trwalym
polaczeniem w miejscu nie izolowanym - nie malowanym). Gniazdko zalozylem
zamiast poprzedniego, a przewod zamaskowalem chowajac w listwie
przypodlogowej. Miernik do reki i pomiar pokazuje 0 V. Do tego kompa
i peryferia (drukarka, skaner, ....) zasilam z tego samego gniazdka poprzez
dobry filtr typu Acar.

Czy wszystko dobrze zrobylem ..... nie wiem.
Czy polecam taka instalacje ....... nie wiem.
Ale tak JA pracuje od kilku lat i podzielilem sie z ta informacja z
szanownymi kolegami i kolezankami.

Pozdrawiam
     Michal

P.S.
Z kad sie wzielo to moje 'pierwotne' 65 V - nie wiem.

<01befed6$71059400$082aa0d4_at_chappi>...