Re: Uziemienie raz jeszcze

Autor: Radfor (radfor_at_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 23:43:24 MET DST

Ta metoda nazywa się zerowanie i tak naprawdę jest stosowana do zabezpieczania
przed porazeniem elektrycznym. W przypadku przebicia pradu na obudowe nastepuje
zamkniecie obwodu pomiedzy faza i zerem (zwarcie) i poprostu wywali
bezpieczniki.
Jako metoda zmiejszenia zaklucen nie sprawdza sie bo i tak zasilacz kompa ma
polaczenie masy z obudowa. A druga sprawa to ze jesli na tej samej linii
zasilania beda podlaczone urzadzenia indukcyjne duzej mocy (grzejnik, boiler,
zelasko ...) moze to powodowac zaklucenia typu przydzwiek w glosnikach,
zwiekszona ilosc szumow generowanych przez karte dzwiekowa. Trudno okreslic jaki
to bedzie mialo inny wplyw negatywny.
Zerowanie stosuje sie przedewszystkim w uzadzeniach gdzie pracuja silniki
elektryczne o mocy od okolo 0,5kW.
W przypadku budynku gdzie instalacja nie ma bolca uziemienia stosuje sie
podlaczenie do instajacji wodnej.