Re: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Maciej Fronczuk (maciejf{at}bbs.chip.pl_at_kujawiak.man.lodz.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 20:45:52 MET DST

Czesc

> Czy brak uziemienia komputera (czyli podlaczenie go
> do gniazdka bez "bolca") moze miec jaks wplyw na jego
> normalna prace? Chodzi mi zarowno o normalne warunki
> pracy jak i stany awaryjne (przepiecia, itp.). Jakie moga byc
> konsekwencje dla sprzetu (raczej chyba w sytuacjach awaryjnych)?

Uzywalem kiedys przez pare dni nieuziemionego kompa.
Wprawdzie mnie nie kopnelo, ale czasami dotykajac obudowy
czulem ladunki elektryczne. Czulem tez, ze komputer czesciej
sie zawieszal. Po tych doswiadczeniach szybko zrobilem sobie
uziemienie (a raczej zerowanie, ale dziala :-)

Pozdrawiam

Maciej Fronczuk
maciejf_at_bbs.chip.pl