Re: Brak uziemienia - jakie konsekwencje?

Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 16:02:49 MET DST

>:>>> nie wspomne juz o fakcie, ze przewod z faza +izolacja + metalowa
>obudowa zasilacza & kompa = kondensator, ktory prąd przemienny przepuszcza
>... proponuje w takim badz razie jedna reka dotknac metalowej obudowy kompa
>a druga np. kaloryfera - ale to test tylko dla odwaznych ;>>>>

Kiedys zmierzylem napiecie panujace pomiedzy obudowa a zlaczem na
karcie sieciowej. Zrobilem tak bo tak mi zalecono zanim podepne
komputer do sieci internet. Jak komputer byl nie uziemiony to
woltomierz wskazywal 127 V, po uziemieniu zostalo tego kilka V.
Zabroniono mi podlaczac nie uziemionego komputera do sieci
komputerowej.

Kazek