Fdisk i dysk fujitsu 8,4 GB (długawe)

Autor: Roman Sąsiada (katoda_at_priv2.onet.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 12:05:05 MET DST

Zainstalowalem sobe takowy (jako master, na drugim kanale moj stary
Caviar 1,6 GB i CDRom ) i zaczalem dzielic na partycje fdiskiem z Wind95
osr2. Primary - 2 GB fat16, extended - cały pozostały dysk i w niej dwa
dyski logiczne 2 GB i 4 GB, oba na fat32. Instalacja Wingrozy i innych
takich poszla bez problemu. Z jakiegos tam powodu zresetowalem komputer
bez wylaczania, uruchomil mi sie norton diskdoctor z NU 3.0 i zaczal
wrzeszczec o problemie z partycja extended. To samo powiedzial mi
partition magic 3.0 i w sumie zestrachany wywalilem cala extended i
zalozylem ponownie uzywajac wlasnie PM 3.0. Jeszcze nie mam
pozakladanych wszystkich dyskow logicznych, ale w kazdym razie po
wywaleniu partycji PQ przestal zglaszac blad.
Pytanie: czy fdisk wingrozowy ma problemy z obsluga takich duzych
dyskow? W helpie do PQ bylo napisane, ze jest to wlasnie znany bug w
fdisku. Ktos z tym juz mial stycznosc? Moze cos u mnie jest
potentegowane?
I jeszcze jedno, PQ podczas zakladania partycji extended wypisal mi, ze
partycja fat moze byc zalozona do max 1024 cylindra (pisze z glowy, nie
recze za tlumaczenie ;) ). A co z reszta dysku, o ile takowa istnieje?
nie jest widziana przez system? Trace jakies miejsce?
Aaam i jeszcze profilaktycznie onfig kompa
C300A_at_450 (4,5 x100), plyta Tekram na chipsecie Intel BX z najnowszym
BIOSem, HDD Fujitsu 8,4 GB Udma 66 przelaczony na UDMA/33 jako primary
master, Caviar 21600 jako secondary master, CDRom Mitsumi 12x jako
secondary slave.

Ufff, pozdrawiam

--
Roman Sasiada
katoda_at_kki.net.pl   katoda_at_poczta.onet.pl