Soft FSB

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 02:30:19 MET DST

Witam.

Wczoraj tak z ciekawości ściągnołem sobie programik do ustawiania Soft FSB
z ftp://ftp.pc.com.pl/pliki/uzytki/inne/sfsb170.exe (100Kb) ale nie
nastawiałem
się, że to wogule będzie działało bo moją płytą jest nie markowy AMax
BX440-B
i nigdzie nie ma mowy o możliwości stosowania Soft FSB.
Uruchomiłem programik i tak jak się spodziewałem nie ma mojej płyty do
wyboru.
Co się dziwić skoro moja płyta (niby) nie ma Soft FSB.
Tak od picu ustawiłem na Abita BX6.
I jakie było mojej zdziwienie gdy czętotliwość FSB zmieniła się po
przesunięciu suwaczka w SoftFSB !!!
Sprawdząłem SiSoft Sandrą i faktycznie z C333 robił się 375
albo 416 w zależności od ustawianego FSB :-)
Niestety jak ustawiłem FSB 68 to system zawisł i nie chciał się uruchomić
nawet
po twardym resecie (objawy: czarny ekran i nic nie startuje ).
Nie ukrywam, że ostro się wystraszyłem bo kasy na nową płyte nie mam :-/
No ale wyłączyłem kompa z sieci na kilkanaście sekund... po czym uruchomił
się bez problemów...ufff.
Najprawdopodobnie było to spowodowane fizycznym brakiem FSB68 w mojej
płycie.
Przestawiłem na Abita BH i teraz częstotliwości FSB dokładnie pokrywają się
z możliwymi ustawieniami na tym A-Max'ie (66,75,83,100,103,112,124,133).
I tu moje pytanie. Czy przez używanie Soft FSB przy nietypowej płycie można
sobie coś uszkodzić ?
Jako, że z zabawą z Soft FSB nie miałem wiele praktyki jestem ciekaw
czy można sobie skaszanić przez to biosa (lub cokolwiek innego) ?
W końcu A-Max nie jest Abit i pewnie co nieco się od siebie różnią.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\