Re: stabilnosc SCSI

Autor: Nazir (nazir_at_parasoft.com.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 09:04:49 MET DST

Robert Wisniewski wrote:

> Ano na tym polega wyzszosc SCSI, ze mozna robic z nich macierze dyskowe
> (nie widzialem sterownikow macierzowych IDE), mam takie dyski, ktore
> kreca sie juz 8 lat!

I tu sie mylisz. Jest cos takiego jak Tekram 690CD - sterownik IDE na
PCI ze sprzetowym cache na pamieciach SIMM i mozliwoscia wlaczenia
mirroringu dyskow w standardzie RAID-1 (jest jeszcze pare innych modeli)

> Ile mozesz podpiac dyskow IDE w kompie? 4 (zazwyczaj).

Zazwyczaj, ale dokupujesz sterownik IDE i masz nastepne 4.

> Starsze sterowniki
> SCSI umozliwiaja podpiecie 7 urzadzen, nowsze 15. Zreszta sprawdz
> producentow serwerow (IBM, COMPAQ, DELL, HP), wszystkie maja SCSI.

Inna sprawa to to, ze rzeczywiscie standard SCSI jest lepszy jezeli
chodzi o serwery, szczegolnie gdy pracuje na nich wiecej osob.

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl