Re: stabilnosc SCSI

Autor: Robert Wisniewski (rwisniewski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 14 Sep 1999 - 08:39:12 MET DST

pokryfka wrote:

> na czym polega stabilnosc SCSI?
> te najnowoczesniejsze dyski scasi sa bardziej zaawansowane technicznie
> od ide jednak sa cholendarnie drogie
> nowe dyski ide maja podobne lub lepsze osiagi jak starsze dyski scsi
> na pewno warto miec scsi jako buffor dla nagrywarki scsi
> czy sa jakies inne korzysci? dlaczego serwery opiera sie na scsi?
> ostatecznie jak winda sie sypnie to i scsi nie pomoze

Ano na tym polega wyzszosc SCSI, ze mozna robic z nich macierze dyskowe
(nie widzialem sterownikow macierzowych IDE), mam takie dyski, ktore
kreca sie juz 8 lat!
Ile mozesz podpiac dyskow IDE w kompie? 4 (zazwyczaj). Starsze sterowniki
SCSI umozliwiaja podpiecie 7 urzadzen, nowsze 15. Zreszta sprawdz
producentow serwerow (IBM, COMPAQ, DELL, HP), wszystkie maja SCSI.

Robert W