POMOCY - HDD SEAGATE - ST31276A

Autor: PZ (pz_at_ka.onet.pl)
Data: Mon 13 Sep 1999 - 16:14:14 MET DST

Czesc,
Czy ktos mial juz moze problem z dyskiem twardym 'slawnej'
firmy Seagate (typ: ST31276A - pojemnosc 1.2 GB).
Ostatnio (po urlopie - 14 dni) wlaczylem komputer
i podczas ladowania systemu komputer wyswietla
napis 'Blad We-Wy wymien dysk i nacisnij dowolny klawisz'.
Wczesniej nic sie nie dzialo zlego, system sie nie zawieszal,
wszystko bylo 'cacy'.
Dysk podlaczylem do innego komputera i dzieje sie dokladnie
tak samo. Przy probie ladowania systemu (Dos, Win lub Linux)
z dyskietki poczatkowo czyta dyskietke ale po chwili zaczyna
mielic tym twardym dyskiem i wszystko wisi.
BIOS na obu komputerach (roznych) poprawnie identyfikuje
ten dysk w momencie startu.
Wynik jest taki, ze nie mam dostepu do tego HDD
bo jesli jest podlaczony (obojetne czy jako master czy slave
czy na pierwszym kanale czy drugim kontrolera)
to zawsze zawiesza komputer.
Mam obawy czy nie jest to jakies uszkodzenie
mechaniczne (silnik lub cos podobnego). Gdy sluchalem
(czlowiek chwyta sie wszystkiego :((( ) jak ten HDD pracuje
to dzwiek odpowiadal poczatkowa rosnacym obrotom silnika
i po chwili malejacym i tak w kolko.
Czy ktos mial juz cos podobnego i czy istnieje
jakas na to rada i szansa na uratowanie DANYCH.
                                Pozdrowienia
                                        PZ.