HDD_Seagate 3.2 GB

Autor: kaczka_at_priv2.onet.pl
Data: Mon 13 Sep 1999 - 05:23:56 MET DST

>1) wyslac do producenta i zaplacic
>
>2) czy dysk twardy jest rozpoznawany przez BIOS ?
>czy mozna odczytac go diskedit'em z Norton Utils ?
>jesli nie, to najpierw usun szkodzenia mechaniczne i/lub elektroniczne
>
>3) podobno jest w Katowicach (?) jakas firma rozbierajaca dysk
>i odczytujaca dane z talerzy, moze byc taniej niz (1)
>i kosztowac w okolicach 10k$$ (???)
>
>--
BIOS go widzi. Po odpaleniu komputera mam nastepujace efekty:
1) Uszkodzony twardziel ustawiony jako Master-
   procesor nie moze znalezc boot sectora i prosi o wlozenie dyskietki
   systemowej - wczytuje system z dyskietki. Proby przejscia z dysku
   A na C koncza sie niepowodzeniem. Proba odpalenia programu
   fdisk powoduje komunikat: "Blad odczytu dysku twardego".
2) Uszkodzony twardziel ustawiony jako Slave (bez drugiego twardziela)

   wszystko jak wyzej, tylko system wczytuje sie z dyskietki z duzym
   opoznieniem - ok. 5 min.
3) Uszkodzony twardziel ustawiony jako Slave (z drugim twardzielem
    Master) -
    system znajduje boot sector, zaczyna wczytywac DOS, i ...
    na tym sie konczy - komputer sie zawiesza.

Plytka elektroniki jest sprawna. Bede wdzieczny za wszystkie
powazne rady.
Pozdrowienia
                   Rysiek.