Re: BX kontra ZX?

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 13 Sep 1999 - 01:27:03 MET DST

Maciej Machacz napisał(a) w wiadomo?ci: ...

>Moj drogi Kolego, czy ty wiesz o czym piszesz ? A piszesz TOTALNE bzdury.

Hm...

>Tak sie sklada za kupilem Abit'a ZM6 a ten jak wol ma TRZY sloty na DIMM'y.

Rows of Memory Supported:
iBX -- 8
iZX -- 4
iZX-66 -- 4
iLX -- 8

>- ZX adresuje tylko 384MB RAM'u, BX bodajze 1GB (2?)

Max Memory Size:
iBX --1 GB SDRAM
iZX -- 256 MB SDRAM
iZX-66 -- 256 MB SDRAM
iLX -- 1 GB EDO, 512 MM SDRAM

>- ZX moze obsluzyc tylko systemy jednoprocesorowe, BX dwu- [i wiecej?]

Dual Processing Support:
iBX -- Yes
iZX -- No
iZX-66 -- No
iLX --Yes

>- AGP x2

Rite.

>- FSB 66 - 133MHz

Falsch. FSB 66 i 100 MHz. Wszystkie inne czestotliwosci
dodaja producenci plyt. Poza tym nie do 133 MHz,
a do 150 (nowsze Asusy), 153 (nowsze Abity, Aopeny, MSI...?).

>- UDMA2

Rite.

>A wracajac do poczatku, to pomylil Ci sie chyba ZX z LX'em.

Nic mi sie nie pomylilo. Powiedz mi natomiast, gdzie sa te moje
totalne bzdury, bo jakos ich nie zauwazylem. No, chyba ze nie wiesz,
czym sie rozni iZX od iZX-66...
Jesli chcesz sie poduczyc (polecam przed nastepnym atakiem!),
spojrz np. tutaj:
http://www.intel.com/design/chipsets/linecard.htm

A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o podkręcaniu)