Re: Dysk twardy

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Sun 12 Sep 1999 - 18:18:43 MET DST

>Chce kupic dysk twrdy o poj. ok.10 GB i predkosci obrotowej 7200 i nie wiem
>jakiej firmy dysk kupic.
>Mam do wyboru
>Quantum Fireball KA 9,1GB (8.5 / 512)
>IBM DJNA 370910 9,1GB (9 / 2048 )
>WD WDAC 29100 9,1GB (9 / 2048 )
>i MAXTOR 91024U4 10,2GB (9 / 512 )

Polecam IBM'a. Kupilem dokladnie taki sam i nie narzekam ;-)

>Slyszalem (i widzalem na wlasne oczy) ze dyski firmy IBM i QUANTUM
>wspolpracuja tylko ze soba i nie mozna podlaczyc do komputera dyskow innych
>firm, a mam jeszcze w komputerze dysk FUJITSU.

Bzury. Owszem, zdarza sie ze czasami jakis zabytkowy dysk bedzie sie "gryzl"
z tymi nowszymi, w tym przypadku czesto pomaga pogrzebanie w biosie i
wylaczenie UDMA czy tez nawet redukcja do PIO-0.

Z wlasnej praktyki, a przez rece przeszlo mi wieeeele dyskow (teraz mam
IBM'a) najwiecej problemow sprawialy Seagate'y, natomiast na IBM'y, Quantumy
czy tez Caviary raczej nie narzekalem.

Przyklad na dzisiaj : IBM DTTA 4.3GB + Fujitsu 8.4GB (ten nowszy typ) +
Caviar 1.2MB noUDMA + stary Quantum Lighting 365MB PIO-3

Nie mam najmniejszych problemow.

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl