Re: Sprzet pod multimedia :)

Autor: Rafal (no-spam-rafal_at_unforgettable.com)
Data: Sat 11 Sep 1999 - 03:37:44 MET DST

> - monitor - 19cali (zeby mial 1280x1024 przy 85hz (lub 75hz))

Najlepiej na Trinitronie.

> - hdd - okolo 15-20 giga - raczej ide - a moze powinienem wybrac scsi?

Jak chcesz wydać więcej kasy to SCSI. Ale z IDE też pewnie będziesz
zadowolony.

> czy wybrac WD czy IBM (ibm sa teraz troche tanie)

Stanowczo IBM, może być też Quantum lub Maxtor.

> - karta grafiki (musi byc mocna - tzn. zeby spokojnie
> mozna bylo tworzyc dziela w photoshopie i tym podobnych (czyt. Corel,
> PhotoImpact)
> (zastanawialem sie nad Matrox G200 lub 400 - wiecie cos o nich ?

G400 to super wybór do tych celów. Jest całkiem szybki i ma niesmowitą
ostrość obrazu, szczególnie na dużych monitorach, i nie musi być od razu
MAX.

> a moze Ati 3D Rage (tak to sie chyba nazywa) z wejsciem Video
> albo jakies inne mocne karty + wejscie tv/video

Wybacz, ale to ATI to już dawno nie jest mocne.

> - procesor
> zastanawiam sie nad Celeronem (400Mhz) ale nie wiem czy lepiej A
> cz PPGA - a moze k6-3, k-7 ? moze p2/p3 ? bedzie to raczej
wykorzystywane
> do multimedii typu programy graf (Corel, Photoshop) + filmy DVD
> a nie do gier (no moze czasem quake :))

Polecam P3-450 chyba ma obecnie najlepszy stosunek wydajności do ceny. I
można go podkręcić bezpiecznie ponad 500MHz ;))

> - plyta po podany wyzej procesor - jakas w miare dobra i tania
> najlepiej 1Mb cache

W wypadku Inteli to Cache jest na procku. Płyta... chyba Abity są
najrozsądniejszym kompromisem. Nigdy nie miałem problemów z nimi a kosztują
mniej od Asusów. Asusy wybieram tylko jak potrzebuję coś ekstra wbudowanego
jak dwa procki, SCSi lub LAN.