Re: partycje...

Autor: Nazir (nazir_at_parasoft.com.pl)
Data: Thu 09 Sep 1999 - 08:59:36 MET DST

pokryfka wrote:

> czy ktos moglby mnie doinformowac na temat kilku systemow plikow:
> 2) jaka jest max wielkosc fat (wg pq 2037)
Maximum do 2 GB i przy tym chyba 32 albo 64kB klastry - masakra.

> 1b) zwykle mowi sie ze swap powinien byc dwukrotnie wiekszy od ramu (na
> razie mam 64mb, chce zmienic na 128 - oczywiscie nie teraz :((
> czy jak bede mial 128mb ram to swap 128mb (133) starczy?
Najlepiej ustawic 128MB stalego swapa,i uzywajac Speed Disk z NU
przeniesc go na poczatek dysku. Mam teraz 192MB RAMu i nadal 128MB
swapa. Motyw z dwukrotna wielkoscia swapa jest raczej do pewnego momentu
prawidlowy.

> 3) od jakiej wielkosci fat32 ma 8kb klaster?
od 8GB.

A co do swapa na Linuxa - maxymalny jaki robilem to 128MB i nie wiem czy
mozna wiecej czy nie. Aczkolwiek fdisk Linux'a nie powienien stawiac
ograniczen.

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl