Re: Pytanko - co to jest PIO5 ?

Autor: Nazir (nazir_at_parasoft.com.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 15:07:05 MET DST

PhoeniX wrote:

> [...]
>
> Na pewno PIO5 to nie to samo co UDMA.
> Możliwe, że spece z PC Chips zamiast ustalić PIO od 0 do 4 to dali od 1 do
> 5.
> W takim wypadku PIO5 było by odpowiednikiem PIO4 na innych płytach.
> Możliwe też, że PIO5 jest szybszą wersją PIO4 pracującą na nieco większej
> częstotliwości IDE.
> Spróbuj odpalić jakiś dysk w tym PIO5.
> Ale tak IMO to PIO 5=PIO4.

Sorki ale nie masz racji. We wszystkich bios'ach firmy AMI dla Pentium
(i moze innych tez) jest ustawienie PIO od 0 do 5. PIO5 to po prostu
standard ktory sie nie przyjal. Jak juz pisalem osobiscie odradzam
wlaczanie dysku na PIO5 (zaznaczam ze sam tego nie robilem i jest to
tylko moje osobiste zdanie) bo mozna sie w ostatecznosci pozegnac z
danymi.

Acha - nie mam potwierdzenia tych wiadomosci ze zrodla pisanego, ale
wiekszosc moich znajomych serwisantow jest podobnego zdania.

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl