Re: Kamera cyfrowa a komputer PC.

Autor: prawa_at_kki.net.pl
Data: Mon 06 Sep 1999 - 23:38:51 MET DST

>e sa w 3 przetworniki CCD i generalnie lebsza
> elektronike i optyke. Sa to czesto kamery dla polprofesjonalistow (nie
> czepiajcie sie sformulowan). Sa to np.: Canon XL1, Sony DCR VX1000 czy
> DCR VX9000. Ceny tych kamer to juz wydatek od ok.15tys zl w gore. Sa tez
> prostrze kamery np z jednym CCD. Ceny ok 7-9 tys zl.
te z trzema przetwornikam to chyba tylko reklama, cena
najtanszej panasonika okolo 8 tys, z jednym przetwornikiem
tansze
nalezy zwrocic uwage na czulosc przetwornikow , czesto jest
niewielka i kamera jest za malo czula w pmieszczeniach ze
sztucznym oswietleniem, rowniez wazna jest standardowa
srednica dla filtrow i krotka ogniskowa do filmowania w
pomieszczeniach
wazny jest tez zakres przetwarzanego oswietlenia czyli rozpietosc
miczy jasnymi i ciemnymi fragmentami obrazu
najlepiej wybierac kamere przy pomocy wzorcowej planszy na
ktorej naniesine sa elementy do testowania rozdzielczosci i stopni
szarosci oraz barwy
ze wzgledu na optyke kazdy egz kamery jest rozny

> cos
to nie zalezy od karty tylko od programu ktory obsluguje firewire (u
canona jest karta inter. 1394, rowniez dv300 , plyta glowna asus
p3b-1394 )

> W tym miejscu chce tylko dodac, ze warto zwrocic uwage na taki szczegol, ze
> niektore karty np. wspomniany DVRaptor, nie maja wyjscia analogowego co
> praktycznie uniemozliwia nagraniwe zmontowanego materialu na magnetowid VHS
> czy SVHS. Wiekszosc kamer z koleji nie posiada wejscia cyfrowego czyli iLink
> In (wyjatek Canon XL1)
mozliwosci dwukierunkowej transmisji sa blokowane ze wzgledu
na unikanie oplat za mozliwosc nagrywania (w niektorych
kamerach mozna to obejsc wlaczajac ukryte opcje)

--
Wez udzial w konkursie na nazwe flagowego produktu Xeroxa!
Najtrafniejsza nazwa wygra drukarke! http://www.xerox.com.pl