Re: Co padlo HDD Fujitsu 8.4 czy plyta? - prosze o pomoc

Autor: Pawel Malachowski (pawmal_at_lagoon.FreeBSD.lublin.pl)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 19:57:36 MET DST

On Sat, 4 Sep 1999, Adam =A3uszczewski wrote:
[...]
> A jakiej d=B3ugo=B6ci masz kabelek =B3=B1cz=B1cy dysk z kontrolerem?
> Fujitsu zastrzega sobie, =BFe przy kablach d=B3u=BFszych ni=BC 30 cm mog=
=B1 by=E6
> k=B3opoty (ale chyba nie a=BF takie :-(

 kabelek jest dosc krotki, ale oczywiscie zwykly a ni ekranowany da
 UDMA66. ae to jasne. ciekawostki beda dalej :)

 ale jestem d***. ale ni tylko ja... skladajacy sprzeta powinien byl
 zablokowac to ustrojstwo.

1. dysk wsadzii w sklepie z niezabokowanym UDMA66. Przez pare dni uwagi na
   o nie zwrocilem po prostu :) bo mi szybko tabelka BIOS-u znika z
   ekranu. BIOS owykrywal dysk UDMA66 i jako aki go inicjowa - stad byy
   rozne cuda. odpalilem program do dyskow fujitsu i zablokowalem tryb DMA4=
=2E
   eraz chodzi jako DMA2.
2. wsadzilem z CD od plyty gl. sterowniki do kontrolera IDE (tez stare, z=
=20
   98, ale nowsze od tych z W98 o jakies 2 miesiace chyba - nie pamietam)
3. reebut
  =20
TYPE 48

4. windoza wreszcie widzi naped 'po nazwie' a nie 'genneric disc type' ;),
   a bechmarki podskoczyly w porywach dwukrotnie.
   Opcja DMA we wlaciwosciach dysku wogle zninknela, ale olac to ;)
=09
> Masz mo=BFe Norton Utility?

 nie.=20

> Ja robi=B3em test wydajno=B6ci obu dysku dysk=F3w i wyniki s=B1 conajmnie=
> dziwne:
> MPD3084AT 8,4 Gb (UDMA/66)
> Cached reads -> 44,3 Mb/sec.
> Cached writes -> 40.1 Mb/sec.
> Fujitsu M1638TAU 2.5 Gb (PIO 4)
> Cached reads -> 46,1 Mb/sec.
> Cached writes -> 40.2 Mb/sec.
> No i jeszcze to denerwuj=B1ce zawieszanie si=EA.

 sprawdz, czy przy starcie ni jest inicjowane UDMA66.

 ja odpalaem jakies benchmarki z sisoft sandry oraz hd-tach. wyniki nie sa=
=20
 oczywiscie calkiem powtarzalne, ae pozwalaja sie mniej wiecej
 zorientowac.

[...]
> Niech zgadn=EA, a BIOS poprawnie wykrywa dysk jako UDMA 4 ?
=20
 noo wlasnie po poprzednim poscie jak wrocilem do domu zwrociem uwage na
 to... lepiej pozno niz wcale ;]

> Ciekaw jestem, czy kto=B6 ma ten dysk i chodzi mu tak jak powinien?
> Adam =A3uszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>

 hm, przyspieszyl ale wciaz czasem dziwnie, metalicznie rzezi...

 jutro ide do serwisu (bo mi LG40x chodzi jak odkurzacz;)))=20

PM

ps - sorki za 'literowki; - terminal uczelniany jest zajechany... :(