Re: Co padlo HDD Fujitsu 8.4 czy plyta? - prosze o pomoc

Autor: Adam Łuszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 19:32:04 MET DST

On Sat, 4 Sep 1999 17:44:10 +0200, Pawel Malachowski
<pawmal_at_lagoon.FreeBSD.lublin.pl> wrote:

>On Fri, 3 Sep 1999, Adam Łuszczewski wrote:
>
> Z gory uprzeedzam, zee to nie bedzie pomoc. Raczej snucie analogii.

> Mam do czynienia z PC z dyskiem Fujitsu MPD3084AT wpietym jako
> master I-kanal, i starszym dyskiem Connera (PIO-4) w kieszeni - master II
> i CD 40x jako slave na II-gim kanale.

A jakiej długości masz kabelek łączący dysk z kontrolerem?
Fujitsu zastrzega sobie, że przy kablach dłuższych niź 30 cm mogą być
kłopoty (ale chyba nie aż takie :-(

> Dysk 8.4GB jest UDMA66, ale plyta ma UDMA33 i jako taki chodzi.

> U mnie to samo, tylee ze VIA.

> dokladnie to samo. nie chce sie zaznaczyc. wydajnosc dysku
> jeeest o polowe nizsza niz np. Seeagate'a 8.4 ("w koszulce")
> u kolegi. Naweet jakl na brak DMA i tak chodzi mi za wolno.

Masz może Norton Utility?
Ja robiłem test wydajności obu dysku dysków i wyniki są conajmniej
dziwne:

MPD3084AT 8,4 Gb (UDMA/66)
Cached reads -> 44,3 Mb/sec.
Cached writes -> 40.1 Mb/sec.

Fujitsu M1638TAU 2.5 Gb (PIO 4)
Cached reads -> 46,1 Mb/sec.
Cached writes -> 40.2 Mb/sec.

No i jeszcze to denerwujące zawieszanie się.

> ja nie mam konfliktu, ale tez zdazaja sie takie 'znikniecia'.
>
> a, nie oczekuj, ze dysk pojdzie jako UDMA66 na tym
> zabytkowym A-Trendzie.

Ależ skąd, nawet mi to przez myśl nie przeszło. Miałem tylko nadzieję,
że chodziaż będzie chodzić pod UDMA 2 (inaczej mówiąc UDMA/33).

>pozdrawiam: PM

Niech zgadnę, a BIOS poprawnie wykrywa dysk jako UDMA 4 ?

Ciekaw jestem, czy ktoś ma ten dysk i chodzi mu tak jak powinien?

       Medical University of Warsaw
            Faculty of Pharmacy
Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>
UNI: 46518702 [ PGP key available ]

  "The family is everything."
                            Cosa Nostra