Re: Moduly Peltiera - ceny

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 13:23:16 MET DST

> W Warszawie rzedu 70zl - ale co ty z taka iloscia ciepla zrobisz?
> Policz sobie - zeby odprowadzic peltierem powiedzmy 20W z procesora
> trzeba doprowadzic do Peltiera okolo 40W energii elektrycznej. Czyli
> po cieplej stronie mamy do rozproszenia juz 60W - procesorowi co
> prawda chlodniej ale reszcie bebechow jakby cieplej - musisz miec
> naprawde luzna obudowe z naprawde skuteczna wymiana powietrza.

Zgadza się. Przy niedostatecznie dobrym odprowadzaniu ciepła
z Peltiera procesor może się bardziej grzać niż ze zwykłym radiatorem.
U mnie tak było przy 12V na Peltiera i o mało proca przez to nie spaliłem.
Przy 5V chłodzenie było takie same a może nawet ciut gorze niz przy
standardowym
radiatorze. Do Peltiera to IMHO tylko chłodzenie woda się nadaje.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\