Re: Brak SHARE pod dosem W95

Autor: Gizmo (gstask_at_USUN-TO.polbox.com)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 15:28:03 MET DST

Dnia 4 Sep 1999 12:36:02 GMT, "Marcin Frankowski" <ab_at_anti.spam.com>
napisal:

> [...]
>: > Kiedyś pod starymi dosami był programik SHARE.EXE, który umożliwiał w
>: > jakiś tam sposób udostępienie zasobów pod DOS'em.
>: > Wraz z nowym dosem windowsowym takiego programiku już nie ma no i jest
>: > problem.
>:
>: Jeżeli te programy skarżą się na brak SHARE.EXE, to spróbuj uruchomić je nie
>: w czystym DOSie, ale w oknie całoekranowym (używasz Alt+Enter do
>: przełączania wielkości okna DOSowego na całoekranowe i z powrotem na
>: maksymalizowane lub średnie - zależy co było przedtem). Wsadź jeszcze do

Czy w oknie czy na pełnym ekranie to zwykle nie ma różnicy dla
programów, które używają wyłącznie trybu dosowego.

>: katalogu Windows albo Windows\Command pusty plik tekstowy i zmień jego nazwę
>: na SHARE.EXE - program będzie sobie myślał, że SHARE.EXE jest na miejscu, a
>: winda i tak przechwyci odwołania.

To nie jest tak jak myślisz. Nie wiem dokładnie jak ten program
działa, niemniej nie żądają go same programy już w momencie
uruchomienia, musi on być w autoexecu. Jego zastosowanie wyjaśni
zapewne poniższy fragment helpu dot. tego programiku, tak więc nie ma
mowy o jakimś oszukiwaniu "wirtualnym" share.exe

>: Jeżeli nie podziała, to chyba przyjdzie Ci odpalać starego DOSa, bo o ile
>: dobrze sobie przypominam SHARE.EXE gryzie się z DOSem 7.x i windą. O żadnym
>: zastępczym nie słyszałem, ale się nie interesowałem specjalnie, to może
>: gdzieś coś takiego być.

Potrzebne jest to na tyle, że mam oprogramowanie, które jest sieciowe
i które pod dosem życzy sobie akurat tego pomocnika do pracy.
I jakie mam wyjście? Instalować na takim kompie bootmanagera i odpalać
na dwie partycje - dos622 i win95? Jest to jakieś wyście ale nieco
uciążliwe w konfiguracji, no i potem trzeba panie uczyć kiedy i jaką
opcję uruchamiać przy bootowaniu.
Drugie rozwiązanie, to odpalać kompa z dyskietki ale w obecnych
czasach twardego dysku, jest to deko nieeleganckie.

Są jeszcze jakieś inne sposoby?

--
Gizmo
gstask_at_polbox.com
Opis share z helpa
*********************
	SHARE
Starts the Share program, which installs file-sharing and locking
capabilities on your disks and network drives.
Syntax
    SHARE [/F:space] [/L:locks]
Switches
/F:space
  Allocates file space (in bytes) for the MS-DOS storage area used to
  record file-sharing information. The default value is 2048.
/L:locks
  Sets the number of files that can be locked at one time. The default
  value is 20.