Re: Co wybrać i kupić

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 06 Sep 1999 - 10:38:45 MET DST

The EaGle wyrył <37d2b5ba_at_news.vogel.pl>...

>Znam gościa któremu IBM 10GB (nie pamietam modelu, ale moge sie dowiedzec)
>chodzi na FSB133Mhz moze to nie reguła...

Zajrzyj do instrukcji, którą dostał z płytą. Przy FSB=133
PCI ma 33 albo 44 MHz. Podejrzewam, że u niego jest to pierwsze
ustawienie; z tym drugim mógłby nie poradzić sobie nawet Quantum
(UDMA on, of course).

>Stare karty grafiki jak np S3 Virge PCI nie chciały mi chodzić nawet przy
>75Mhz i po wymianie karty wszystko było OK.

Miałem u siebie naprawdę dużo kart i większości wypadków były
to klony oparte na chipach S3. Ani jeden nie sprawiał kłopotu
z PCI pracującą nawet na 41.5 MHz.

> Ponadto karty AGPx2 czy x4 wydają sie być lepsze
>do takich eksperymentów,

Chyba nie. O ile się nie mylę, G200 wyłącza tryb x2,
gdy zaaplikuje mu się wyższą niż standardową częstotliwość
magistrali.

> TNT i TNT2 chodzą przy 83Mhz bez problemów.

A niektóre nawet na 100 MHz bez problemów. ;)

A. Bigor
(http://web.pertus.com.pl/~zbyfek -- szwarc, mydło i powidło o podkręcaniu)