Problem z *.gz -pomóżcie

Autor: mrgs (smrgs_at_polbox.com)
Data: Sun 05 Sep 1999 - 16:06:16 MET DST

Nie jestem zaawansowanym użytkownikiem komputera więc mam pewien problem.
Z internetu ściągnąłem archiwa (spora ilość) o przykładowej nazwie
"nazwa.ps.gz" z czego wnioskuję, iż jest to spakowany plik CorelDraw.
Ściągnięcie poszło łatwo lecz potem zaczęły się schody:
-w większości przypadków nie mogę rozpakować archiwów (pojawia się jedynie
irytujący napis "Cannot open file: it does not appear to be a valid
archive.")
-jeśli już jakimś cudem uda mi się otworzyć któreś z archiwów i otworzyć
plik pojawia się jedynie czysta płachta otwartego okna programu.

Proszę o pomoc.
Może ktoś umie rozwiązać moje problemy z .gz .
Z góry serdecznie dziękuję.

--
G.S.        smrgs_at_polbox.com
/proszę o wysyłkę bezpośrednio/