Re: hdd i partycje

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Sun 05 Sep 1999 - 03:17:10 MET DST

>przepraszam jesli pytanie juz bylo ale zapytuje:
>w jaki sposob przygotowac hdd w kieszeni aby po wlozeniu do komputera nie
>zmienialy sie litery partycji na dysku stalym.

Wylaczyc opcje wykrywania dysku w biosie (zostawic NONE), na niektorych
plytach windoza sama wykrywa taki dysk i automatycznie umieszcza partycje na
koncu szeregu.

Jesli to nie pomaga, to jedynym wyjsciem jest przerobienia twardysku (tego w
kieszeni) tak aby byla tylko partycja extended i na nich partycje logiczne.

Aha - partycje sa mountowane w kolejnosci wg. podpiecia dysku :

- Primary Master
- Secondary Master
- Primary Slave
- Secondary Slave

Przy czym priorytet maja partycje Primary, potem dopiero Extended.

To dotyczy IDE, nie wiem jak wyglada sytuacja ze SCSI.

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl