Odp: Jaka nagrywarka CD(długie)

Autor: The EaGle (theeagle_at_priv2.onet.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 06:13:37 MET DST

Użytkownik Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37d4dce5.3930331_at_news.bimber.com.pl...

Kossakowski) wrote:

> Nic Philipsa, lepiej nie HP, może nie Yamahę.
A to czemu nie HP?
Jak zalezy ci na kasie a nie na szybkosci i na niezawodnosci to polecam
HP.Szczególnie te pod SCSI.
Ja mam HP 6020 CD-REC x2 SCSI data produkcji XI 1996.Gość dał za nią 1100$ z
kontrolerem!!!Za taką cene musi długo pracować no nie? :-))) Nagrywałem po
10 - 15 płyt dziennie w akademiku i znowu się zacznie od października.
Problem z nią jest jeden (w ogóle z HP) nalezy jej zapewnic odpowiednie
chłodzenie. Z tym musisz już sam pokombinować.
Ja np wstawiłem moją na najwyższe miejsce w obudowie na przeciwko zasilacza
pod nią nie ma niczego i tam wstawiłem wiatraczek do CPU, ponadto w zaślepce
nawierciłem kilka małych otworów 0,5cm od jej górnej krawędzi. Poniżej
znajduje się niemiłosiernie gorący CD LGx32. Efekt spodnia czesć nagrywarki
podczas pracy LG nagrzewała się bardzo teraz jest zimna! Nawet jak CD-REC
pracuje i do tego LG to nadal jest lekko ciepła. Wiem że to może nie jest
lekarstwo na wszystko ale na pewno nie zaszkodzi. Uważam że chłodzenie to
podstawa. Wcałe nie jest powiedziane że najbardziej grzejacym elementem PC
jest CPU. U mnie jest to LGx32, CPU 233MMX_at_300 jest ciepły ale nie tak. Może
to oznaka że się zacznie psuć? Nie wiem. Mam go już rok.
    Używane te od roku 8020 CD-RECx4 RWx2 posiadają wieksza szybkosc ale
mozna je kupic za 800zł +150zł za kontroler to zakup wart tej ceny. Yamahy
sie psują tzn model 4416 i nie tylko to fragment emailu mojego znajomego
któremu wspomniany model padł kilka miesciecy po zakupie:

"...sprobuje sprzedac to gowno na gieldzie (jeszcze na gwarancji)
jak sie uda to kupuje Teac`a x6/24 (znajony ma i bardzo chwali, kopiuje
ok.30 plyt dziennie).yamahy w zyciu juz nie kupie, bo podobno i nowy model
6416 jest bardzo awaryjny..." bartek_at_vc.pl sam go zapytaj.

> W sumie nie słyszałem jeszcze nic złego o Mitsumi 4/8 i 4/2/8. Podobno
> ma tak toporną mechanikę, że nic jej nie rozwali. Moja Mitsubishi (Ricoh
6200S)
> z mechaniką Philipsa po 16 miesiącach padła całkowicie :(

Mitsumi to taki sam chłam jak i (mówie o CD)LG tfuu Goldstar czy inne tego
typu firmy. Tak naprawde to nie ma dobrych REC w tej chwili na rynku. Chwalą
Plextora i Teac'a ale tylko czas pokaże czy słusznie.
Zakup nie jest łatwy sam musisz wybrać zresztą za 1000zł to wolał bym na
twoim miejscu kupić uzywany lepszy (nie znaczy szybszy!!!) niż nowy i
pakowac się w jakieś gówno. Naturalnie lepiej od znajomego bo może paść ale
co to za różnica jak padnie po 13 miesiącach to też 1000zł pójdzie sie...
Nie wiem czy jakas firma zapewnia dłuższą gwarancje na CD-REC może ktoś sie
w tej sprawie wypowie.

Pozdrawiam.
                         The EaGle
  members:  The Legion of Voyagers
             www.free.com.pl/theeagle
                  UIN: 45836698
Motto:
"Problem jest tak długo nie do rozwiązania jak
    długo nie przyjdzie kotoś, kto o tym nie wie
      i problem ten rozwiąże."             A. Einstein