Re: lista dyskusyjna na temat Unixa

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 12:06:42 MET DST

On Fri, 03 Sep 1999 08:39:12 +0200, Robert Wisniewski
<rwisniewski_at_poczta.onet.pl> wrote:

>A co jest zlego w tamtych nazwach?

Dotycza Linuksa a nie Uniksa. Ja wiem ze dla niektorych to to samo ale
po pierwsze Unix to pojecie troche szersze od Linuksa, po drugie zas -
formalnie do tego podchodzac Linux nie jest Uniksem co wielokrotnie
bylo tlumaczone... Nie ma prawa do nazwy zastrzezonej "Unix", nie
dziedziczy po zadnym z uniksow kodu - wszelkie fragmenty kodu ktore
wystepuja w Linuksie i Uniksach powstaly PO powstaniu Linuksa - sa to
wiec dla obu linii rozwojowych nowe nabytki z tego samego zrodla.
Zreszta gdzies na sieci mozna znalezc VAW-a w ktorym Linus osobiscie
oswiadcza ze Linux nie jest Uniksem...
Z darmowych systemow Uniksem w rozumieniu formalnym i historycznym
jest natomiast freeBSD - nalezaloby wiec dodac jeszcze namiar na
pl.comp.os.freebsd dla uczciwosci.

--
Darek