Re: Odp: Formatowanie

Autor: Adam Łuszczewski (wolf_at_farm.amwaw.edu.pl)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 12:06:25 MET DST

>Użytkownik Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl> w wiadomooci do grup
>dyskusyjnych napisał:37cd91c8.146924_at_news.icm.edu.pl...

>to jedno to formowanie sektorow dysku a drugie to to samo
>z jednoczesnym zapisywaniem 00 lub FF w kazdym sektorze
>
>Piotr

Sorry, za lamerskie pytania, ale czy formatowanie niskiego poziomu, to
to samo, co "fizyczne" formatowanie dysku, które było kiedyś dostępne
jako jedna z opcji BIOS-u?

Czy da się usunąć bad sektory powstałe w wyniku grzebania w FAT? (nie
mam niestety kopii FAT-u przed zmianami :-(

W jaki sposób ustawić partycję primary na drugim dysku, jako aktywną?
Można oczywiście wyjąć pierwszy dysk i za pomocą fdisk ustawić
partycję primery na drugim dysku jako aktywną, ale jest to trochę
pracochłone. Domyślam się, że da się to zrobić ręcznie, za pomocą disk
editora, ale nie wiem dokładnie w którym miejscu i jak (mam ostatnio
złe doświadczenia z grzebania w FAT-iec :-(

Przy zworkach w większości dysków są dostępne najczęściej 3 tryby
ustawienia dysku: Master, Slave i CSET. O ile bardzo dobrze wiem, co
oznaczają te dwie pierwsze, to szczerze mówiac nie mam pojęcia co
znaczy CSET. Zorientowałem się jedynie, że CSET, to skrót od Cable
Set, ale nic mi to nie mówi (czyżby były jakeś specjalne kable do
dysków, dzięki którym można wybierać kolejność dysków ???).
 Z doświadczenia wiem, że gdy do jednego kanału kontrolera podłšczony
jest tylko jedno urzšdzenie (dysk lub CD-ROM), to czy wybiorę tryb
Master, czy CSET, to urzšdzenie chodzi i tak poprawanie.

       Medical University of Warsaw
            Faculty of Pharmacy
Adam Łuszczewski <wolf_at_farm.amwaw.edu.pl>
UNI: 46518702 [ PGP key available ]

  "The family is everything."
                            Cosa Nostra