Re: Klopot z Riva TNT

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 11:32:29 MET DST

Cześć,

> O wlasnie mam ten sma bol, kupilem Shuttle HOT-591P (MVP3) i wsadzielm
RIVE
> TNT na PCI (STB Velocity 4400 PCI) procek to k6-2/400 na poprzedniej
plycie
> (ASUS TX-97-E) wszystko chodzilo dobrze a teraz mam takie zwisy
 Obojetnie
> czy D3D czy OpenGL) podobno trzeba cos wpisac do rejestru ale nie wiem co
,
> aha uzywam driverow 2.17

Gros problemów ma charakter ... sprzętowy. Nieintelowskie chipset'y są w tym
względzie trochę narowiste.

1. Ustaw procek na defaultową częstotliwość (66 lub 100MHz). Zakładam, że
pamięci są OK i procek jest odpowiednio schłodzony.
2. Sprawdź czy AGP jest odpowiednio taktowane (1/1 dla 66MHz FSB i 2/3 dla
100MHz)
3. Wrzuć najnowszy Bios dla danej płyty.
4. Skonfiguruj Bios (AGP Aparture >=32MB, IRQ dla VGA itp).
5. Zainstaluj Win98 (Win95OSR2 + usbsupp). Kartę daj standard VGA (PCI).
6. Wrzuć najnowsze drivery AGP od ViaTech (lub Ali).
7. Wrzuć najnowsze drivery reference z nVidii.

Dopiero jak masz pewność, że to nie pomogło możesz bawić się w inne rzeczy.
Najczęściej problemy sprawia nieodpowiedni Bios płyty i stare drivery od Via
(Ali). Ale również są przypadki przetaktowania złącza AGP itp. Pierwsze
V4400 miały również problemy z własnym Bios'em. Ratunkiem było wrzucenie
nowego (dostępny z STB).

> rawdall_at_phys.uni.torun.pl

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."