Re: Odp: Czym kompresowac WAV >MP3

Autor: King Crimson (gabriel_at_lodz.pdi.net)
Data: Thu 02 Sep 1999 - 00:24:59 MET DST

In article <bMdz3.15574$Qh1.222014_at_news.tpnet.pl>, michal_at_gorilla.com.pl
says...

> Użytkownik Zbyszek <zbyszek_at_gd.home.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:7qjg04$nt6$1_at_korweta.task.gda.pl...

> A ja polecam WMA.
> Kompresuje dość szybko, jakość lepsza i mniej miejsca na dysku zajmuje.

A ja zdecydowanie odradzam. Jakosc WMA jest zdecydowanie gorsza od MP3 -
w kazdym przypadku. Sprobuj skompresowac kawalek "Stairway to Heaven" Led
Zeppelin za pomoca WMA - jesli po przesluchaniu nie odpadna Ci uszy, to
gratuluje.

Szybkosc porownywalna do szybkosci kompresji WMA mozna osiagnac za pomoca
AudioCatalyst'a, jest to taki Audiograbber z wbudowanym *nowym* codec'iem
Xing'a, ktory nie obcina frekwencji >16 kHz i ktory posiada opcje
Variable Bitrate Encoding (bitrate zmienia sie w zaleznosci od zlozonosci
sygnalu, co daje w sumie mniejsze pliki w lepszej jakosci). Czas
potrzebny do kompresji 5 min muzyki na C300_at_456: < 20 sec. (roznicy w
jakosci w porownaniu do codec'a Fraunehofer'a nie slysze).

Pelna wersja do sciagniecia pod: audiocatalyst.da.ru (pelno
automatycznie otwierajacych sie i przez to maksymalnie
wkurwiajacych okienek z porno, ale obydwa linki do AudioCatalysta 2.1
dzialaja).

Jesli mimo wszystko zalezy Ci na profesionalnym codec'u Frauenhofer IIS
Pro, ktory jest czescia np. MP3 Producer'a Pro (i ktorego niektorzy
uwazaja za najlepszego codec'a do MP3), to daj znac na priva (mam wersje
do 256 kbit/sec ze zoptymalizowanym kodem wydana przez Radium'a - stand
alone - mozna fajnie zintegrowac z Audiograbberem np.).

--
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)