Re: Odp: Odnoscnie nowych pamieci DIMM

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 19:41:41 MET DST

>To nie do końca tak. Zazwyczaj taki problem pojawia się na płytach z
>VX, TX albo VXPro, które potrafią obsługiwać tylko ograniczoną ilość
>SDRAMów i kość 64 MB jest dla nich po prostu za duża i widzą jej
>kawałek. Dlatego na takich płytach czasem lepiej pozostać przy EDO.
>Nowe płyty (np. na i440LX czy i440EX) powinny mimo szyny 66 MHz widzieć
>całą pamięć.

A tu sie nie zgodze - nigdy w zyciu bym nie zamienil DIMM'ow na EDO,
chociazby ze wzgledu na spadek szybkosci systemu.

A swoja droga to mam plytke "Made by PCChips" na TXpro (chyba Ali - tak jest
w Win98) i jak narazie nie trafil mi sie taki DIMM (32,64MB) ktory bylby zle
przez system wykryty. A mialem rozne ... NEC'a, Hitachi, Hiunday'a,
MK_costam, MTeca i inne wynalazki.

Natomiast zdarzylo mi sie (Spacewalker HOT-555 VXintel) ze 32'ka 10ns wogole
nie ruszyla, wywalalo jakies smiecie przy restarcie systemu.

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl