Re: Nagrywarka potrafi wypalac cover promiieniem lasera ?

Autor: PiotrCF (PCF_at_who.net)
Data: Sat 28 Aug 1999 - 23:54:01 MET DST

banita napisał(a) w wiadomości:
<935793188.603136_at_raistlin2.carinthia.co.at>...

>Nie smiejcie sie .....ja tez pierwszy raz dzis to uslyszalem
>Ale jesli to prawda to juz w poniedzialek bede wiedzial jakim softem mozna
>to robic ....
>( w nawiasie pytanie ? - czy ktos slyszal o takiej mozliwosci ? - nie mylic
>z drukowaniem cover ...chodzi o wypalanie na zewnetrznej stronie CD
>bezposrednio na powierzchni plyty ! - format ponoc tylko czarno -bialy
... )

A na czym właściwie miałoby się to wypalać? Przecież płytki są jednostronne!
Na "plastiku" bez zaznaczonych ścieżek raczej nic się nie wypali - mechanizm
śledzący ścieżkę i ogniskujący na niej laser nie miałby się czego trzymać.
A czy w ogóle (mechanicznie) napęd wie, jakie jest aktualne położenie
płytki ("kątowe")? Czy nie jest przypadkiem tak, że to jest jedna długa
ścieżka i nie ma potrzeby/możliwości określania położenia kątowego?
Gdyby jednak się dało, to chyba już dawno ktoś wymyśliłby programy
do wypalania obrazków na normalnej stronie płytki. Widziałem kiedyś
program grający melodyjki na głowicy stacji dysków, obijającej się
o ogranicznik z różnymi częstotliwościami...

PF