Re: Proszę o pomoc w sprawie kary grafiki na płycie gł.

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 00:57:06 MET DST

Thu, 26 Aug 1999 01:28:54 -0700, "The EaGle" <theeagle_at_friko2.onet.pl>
napisał[a]:

>Mam płytę ASUS SP97-V z chipsetem SiS5598 zawiera on karte SVGA
>umozliwiajaca buforowanie do 4MB w RAM a oprócz tego mam S3 Virge 2MB/4MB.
>Pracuje w roz 800x600(na Virge) ale z 2MB 24bitowy kolor to max i jest wtedy
>zbyt wolny do ogladania np filmów w MPEG-1. Posiadam Intel Pentium
>MMX233_at_300Mhz i 80MB RAM.

Przestawienie na wbudowaną kartę i tak nie da Ci więcej niż
24-bitowego koloru.

>Mam pytanie czy z kartą na płycie głównej uzyskam wiekszą wydajność czy
>lepiej dokupić 2MB do Virge?

Najlepiej sprawdzić - przecież to tylko jedna zworka.
Pamiętaj tylko, że wydajność karty bardzo się zmienia przy obsadzaniu
jej różną ilością pamięci. Ten SiS ma swoje optimum przy 4MB.

>Jeżeli uważacie że jedno i drugie rozwiązanie jest do niczego to
>zaproponujcie jakąś inną kartę , nie zależy mi na zabawie i grach 3D (nie
>pociaga mnie to) , bardziej na obsłudze sprzetowej MPEG-1 lub nawet 2.

Podejrzewam, że w odtwarzaniu MPEGów ten SiS może być szybszy.
Jako karta 2D jest całkiem szybki, niestety do gierek 3D zupełnie się
nie nadaje. ale skoro nie zamierzasz grać, to nie powinno mieć
znaczenia.

Na swojej płycie też mam taką kartę i akurat na Virge'a bym się nie
przesiadł, bo zawsze mam wrażenie, że Virge nie ostrzą.

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl