Odp: Podkrecanie Celerona, a wydajnosc?? (Seti)

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 15:07:18 MET DST

> Otoz mam Celerona 333A, ktorego chcialem sprzedac, ale okazalo sie ze
> swietnie sie kreci. Chodzi stabilnie na 500.

Szczęściaż :-)
Jaką masz serje proca ?

> Nawet zbytnio sie nie grzeje,
> ale na wszelki wypadek wstawilem coolera z 2 wiatraczkami. Jest zimny.

Zimny to on na pewno nie jest :-)

> Wszystko to pracuje na plycie FIC KA-6130, czyli zadna rewelacja. Na
> poczatku komp zawieszal sie, wiec ustawielem zworki na pamiec "non PC-100"
> zachowaniem 8 ns czasu dostepu. HDD jest na pio 4. Wylaczylem UDMA. Moze
> pojdzie na UDMA, ale nie sprawdzalem jeszcze.

A dlaczego miało by nie pójść z UDMA skoro ustawiasz FSB 100Mhz ???
Przecież tyle razy się pisało, że przy FSB 66 i 100 UDMA chodzi normalnie
i nie trzeba go wyłączać.

> Wydajnosc oblizen Seti wcale pod DOS'em Win'a nie wzrosla. Nadal te same
> 6%/h. Co moge zrobic, aby poprawic te wydajnosc? Wydaje mi sie ze jest to
> wina plyty glownej. Np. Celeron 333A_at_400 64 RAM i co najwazniejsze na ASUS
> P2B jest szybszy w tych obliczeniach o 1/3, czyli 8%/h.
> Czy ktos z was wie w czym twki problem? Czy wymieniajac pamieci RAM na 133
> cos pomoze?

Tu by pomogło taktowanie pamięci 100Mhz (bo ustawiając NonPC100 taktujesz je
66Mhz)
bo programik Seti wgrywa się do ramu i tam wszystko oblicza a więc szybkość
pamięci
ma tu dość duże znaczenie.

--
Pozdrawia