Re: HD - jaki wybrac

Autor: Nazir (nazir99_at_kki.net.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 12:56:02 MET DST

> Zgadzam sie, spotkalo mnie tylko takie rozczarowanie, ze padl FAT32 i nie mialem
> mozliwosci dostepu do plikiow nawet za pomoca takiej jak piszesz dyskietki czy
> tez "rescue disk". Nie jestem jakos szczegolnie przywiazany do moich pomyslow -
> to rozwiazanie zdalo egzamin w kilku podbramkowych sytuacjach (i przy trzech
> systemach zainstalowanych na kompie). I nikomu nie mam zamiaru niczego wmawiac.

Czy gdyby padl dysk sformatowany jako FAT16 to dyskietka systemowa by
cos pomogla???? Raczej nie. Wydaje mi sie, ze miales akurat taki
przypadek, ze niezaleznie od rodzaju typu partycji i tak by sie
skonczylo na stracie danych. FAT32 ma bardzo duza zalete w stosunku do
FAT16: mniejsza wielkosc klastrow. A nie kazdy lubi, gdy pojawia mu sie
ilosc literek przewyzszajaca ilosc napedow na Novelu. A na tym sie to
konczy partycjonowanie np. dysku 10GB (musisz zrobic minimalnie 5
partycji dla FAT16).

Ograniczenia FAT16 takie jak duze klastry i max. partycja do 2GB
wykluczaja uzycie go w przyadku nowych duzych dyskow.
Zeby nie byc goloslownym: mialem kiedys w pracy dysk 1GB (troszenke
powyzej). Nie bylo sensu go dzielic na dwie partycje wiec zalozylem
jedna. Po pewnym czasie okazalo sie, ze polowa dysku jest nie do uzycia
wlasnie ze wzgledu na rozmiar klastra (sa programiki ktore to ladnie
wyliczaja). W przypadku FAT32 partycje do 8GB maja ten sam rozmiar
klastra (oczywiscie moglby byc i tak mniejszy :)))) ).

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl