Zoltrix Spirit, Voice, Problem.

Autor: Bankowy (arpad_at_polbox.com)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 12:11:10 MET DST

                              Cześć...

    Mam problem z ww. modemem i nie bardzo wiem czym on jest spowodowany.
Posiadam ten modem od 4 miesięcy i nie mniałem z nim żadnych problemów, aż
do teraz. W chwili obecnej nadal bez problemu łączy się z i-netem ze średnią
prędkością ok. 49000, natomiast odmawia poprawnej współpracy przy
wykorzystywaniu go jako telefon głośno mówiący. Objawy: Odpalam program
wykorzystujący go jako telefon (Fax Talk), wciskam klawisz odpowiadający
podniesieniu słuchawki i słyszę sygnał jest on jednak bardzo słaby
(wcześniej był bardzo wyraźny). Samo wybieranie numeru jest jednak normalne
i bardzo dobrze je słychać, potem jednak pomimo tego że ktoś odbiera prawie
nic nie słyszę (tzn słyszę po odłożeniu przez kogoś słuchawki słabiutki
przerywany sygnał), a i mnie podobno słychać bardzo kiepsko. Czasami zdarzy
się że przez chwilkę wszystko wraca do normy (np. w czasie połączenia, przez
chwilę słychać wyraźnie). Modem podłączony jest do karty dzwiękowej
(SbLIve). Jednak ona jest raczej dobra, bo jak pisałem wybieranie numeru
słychać doskonale, pozatym pod modem podłączony jest CD-ROM i muzykę z
kompaktu też słychać dobrze. Oczywiście dodam choć to wynika z tego co
napisałem, że w mikserze głóśność jest ustawiona na maxa. Podłączałem też
głośniki (aktywne) bezpośrednio do modemu (zmieniałem ustawienie zworek) i
efekt jest ten sam.
    Jesli ktoś potrafi to wyjaśnić to b.proszę o pomoc.

P.S. Aha, na początku jak zaczynało się dziać gorzej, to po podniesienu
słuchawki (wirtualnym:)) słychać było sygnał, jednak zmieniał on swoje
natężenie.
P.S1. Żeby było śmieszniej, wczoraj wziąłem Spirita od kumpla i zachowuje
się on tak jak mój modem kiedy zaczynał się psuć. Kumpel nie wykorzystuje go
jako tel. głośno mówiący, ale jak próbował to się skarżył że go nie śłychać,
choć on słyszał swojego rozmówcę ale też niezbyt dobrze (mogło to być jednak
spowodowane złym ustawieniem zworek o czym przekonałem się gdy w domu
obejrzałem modem).
P.S2. Prosiłbym o nieudzielanie odpowiedzi w stylu: Kupiłeś chłopie Zoltrixa
to idż się powieś, a nie piszesz na grupę :). IMHO nie sądze żeby za te
pieniądze można było dostaś coś lepszego (poł. cały czas w okolicach 50000,
najwolniej (po jednym razie mi się zdarzyło) to 33600 i 42000.

                Pozdrawiam... Bankowy...

   e-mail: arpad_at_polbox.com
          UIN: 44877025
          Nick: Bankowy