Re: Podkrecanie Celerona

Autor: Nazir (nazir99_at_kki.net.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 09:04:13 MET DST

Artman wrote:

> Prosze pomozcie dobrzy ludzie!
>
> Mam Celerona 300A i plyte Asus P2B. Podkrecilem proc na 450.
> Po wlaczeniu POST przeszedl spokojnie, Windows uruchomil sie bez
> problemu. Wtedy odpaliłem Unreala. Wyskoczyl niebieski ekran i sie juz
> popieprzylo. Po restarcie w czasie uruchamiania Windows komputer sam
> z siebie zrestartowal ponownie. Co jest grane? Za gorąco mu?
> Mam na procesorze zwykly radiator i wiatrak i nie smarowalem go niczym.
> Napiecie jest standardowe.
> Napiszcie mi co mam zrobic, zeby to chodzilo, tylko wolalbym uniknac
> zbyt wielkiego mieszania w komputerze.

Po pierwsze chlodzenie!! Kup sobie duzy radiator (jak najwiekszy) na
Celerona (moze byc na PII ale trzeba przerabiac) i najlepiej zamontuj mu
dwa wiatraczki. Do tego pomiedzy procka a radiator pasta silikonowa. I o
ile mozesz to nie zakladaj obudowy.

Po drugie napiecie!!! Przestawiaj napiecie na 2.1 lub jak dalej bedzie
fiksowal to na 2.2 (u mnie wlasnie na tym ruszylo). Jezeli masz taka
mozliwosc to skacz co 0.05V i szukaj najbardziej stabilnego ustawienia.
To jest czasochlonna zabawa. To ze komputer chodzi nawet godzine bez
zwisu to nie znaczy ze chodzi stabilnie. Najlepoiej przestawiaj rano a
potem caly dzien go "katuj" grami itd.

Po trzecie pamieci!!! Jezeli nie masz dobrych pamieci (PC100) i to
najlepiej 7 ns to moze Ci nic nie pomoc. Ale sie nie zalamuj. Sam mam
jakies normalne 8 ns i przy napieciu 2.2V chodzi stabilnie.

Popracuj nad tym, a jak bys mial problemy to pisz na priva.

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl