Instalacja skanera SCSI - mam problem.

Autor: Rafal (rafal_at_sih.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 07:47:46 MET DST

Czesc.
Czytasz to, wiec moze bedziesz mogl mi pomodz. Probuje zainstalowac
skaner SCSI (Mustek MFS-8000SP), ale cos robie zle, poniewaz sterownik
TWAIN nie moze zainicjowac procesu skanowania. Zeby wszystko bylo
jasne opisze dokladnie konfiguracje kontrolera SCSI i komputera.

Na poczatek:
-Skaner stolowy SCSI Mustek MFS-8000SP
-Kontroler SCSI BusLogic BT-542B na ISA
-komputer z procesorem K6-2 350 MHz, 64MB SDRAM, HD - 10GB Quantum
-Windows 98 PL

Skaner sprawdzony wczesniej na kontrolerze dolaczanym do innego
skanera (ScanExpres) - dzialal. Z kontrolerem polaczony kablem 50pin.
Magistrala SCSI zamknieta terminatorami na kontrolerze i w skanerze
(wtyczka z terminatorem) w drugim gniezdzie SCSI w skanerze.

Numer ID skanera = 1 (probowalem na 6 ale bez zmian)

Konfiguracja kontrolera SCSI:

- SCSI ID = 7
- SCSI Parity = enable
- Disk > 1GB and not sco unix = enable/disable (nie zauwazylem
roznicy)
- SCSI synchronization negotiation = disable (przy enable nie wykrywa
skanera podczas bootowania)
- DMA channel = 5 (przy 6 lub 7 tez nie dziala)
- I/O address = 330H-333H (przy kazdym innym adresie rowniez nie
dziala)
- Bios Base = 0DC000H (probowalem tez 0D8000H i zadnych zmian)
- Host IRQ = 12 (probowalem na IRQ 9 i zadnych zmian)
- AT IRQ = 12 (probowalem na IRQ 9 i zadnych zmian)
- Host bus transfer rate = 8 MB/s
- Host I/O channel ready = enable
- Flopy I/O address = primary (chyba, nie panietam teraz)

Jest jeszcze kilka zworek ktorych znaczenia nie znam. Brak ich opisu.

To wszystkie opcje z ktorymi walczylem wczoraj do poznej nocy.
Niestety jedyne co udalo mi sie zdzialac to poprawne wykrycie
kontrolera przez win98 i zainstalowanie sterownikow do skanera.
W czasie bootowania ,zaraz na poczatku, pojawia sie komunikat ze jest
taki i taki kontroler po czym wylistuje (o ile sie nie myle) :
LUN Target 1-0 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-1 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-2 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-3 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-4 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-5 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-6 Mustek MFS-8000SP
LUN Target 1-7 Mustek MFS-8000SP

Po tym normalnie uruchamia sie winda. Przy probie skanowania
jakimkolwiek programem otwiera sie okno sterownika TWAIN, mozna
poustawiac sobie glebie kolorow, rozdzielczosc itp. Niestety przy
probie skanowania lub "preskanowania" wyswietla komunikat w stylu:

"Inicjacja skanera..." po tym
"skaner nie gotowy"
" Upewnij sie czy: 1. Skaner jest wlaczany 2. kable sa wlasciwie
podlaczone 3. Skaner zostal prawidlowo zainstalowany lub nie ma
konfliktu adresu kontrolera"

Wszelkie zmiany w konfiguracji kontrolera nie przynioslu zadnych zmian
na lepsze. Co najwyzej nie otwieralo sie okno sterownika TWAIN, tylko
od razu pojawialy sie komunikaty o bledach.

W panelu sterowania/system przy kontrolerze winda nie pokazuje zadnych
konfliktow sprzetowych z innymi urzadzeniami. Co wiecej, pokazuje, ze
kontroler dziala poprawnie. Po instalacji driverow do kontrolera
automatycznie wykrywa "nieznane urzadzenie". Z tym ze robi to 8 razy.
Po tym mam w systemie/menedzer urzadzen az 8 skanerow MFS-8000SP w
miejscu Inne urzadzenia. Niestety nie mam driverow do samego skanera
ktore daloby sie zainstalowac z poziomu panelu sterowania/dodaj nowy
sprzet. Te ktore mam posiadaja wlasny program instalacyjny i (niby)
sie instaluja poprawnie.

Ufff .. Staralem sie opisac wszystko precezyjnie jak to tylko mozliwe,
mam nadzieje ze to pozwoli ustalic przyczyne problemu.

Z gory dziekuje wszystkim za powazne uwagi i pomoc.

Pozdrawiam.
Rafal Altyn

PS. O ile sie nie myle to ten kontrolem ma swoj Bios (tak wypisuje
podczas bootowania, zreszta jest kostka na plytce kontrolera). Czy ma
tez menu podoble do Adaptecow (tak tylko pytam) i ew. jak do niego
wejsc? CTRL + A nie dziala.