Re: Monitory Marvin - co to?

Autor: Sylwester Zarębski (sylwek_at_isp.net.pl)
Data: Tue 24 Aug 1999 - 14:07:26 MET DST

Tomasz Holdowanski wrote:

<-ciach->
> [...]
> zobaczy, ale jak powiedzialem - znieksztalcenie geometrii w Hyundai`u
> bylo na tyle widoczne, ze z przyjemnoscia oddalem go do sklepu i z
> jeszcze wieksza przyjemnoscia wzialem Chuntexa, ktory moze nie jest
> niczym rewelacyjnym, ale mocno trzyma solidny standard, czego o
> Hyundaiu niestety powiedziec sie nie da. Powiem wiecej - moja
> 5-6-letnia czternastka Hitachi, mimo swojego wieku i niestety [snif]
> padajacego juz powolutku kinola, wyswietla ladniejszy (wiem, ze to
> pojecie wzgledne, ale niech bedzie) obraz i lepiej trzyma geometrie
> niz wspomniany Hyundai. Co marka, to marka.

jakiegoś pH masz :-))

> [...]
> doslownie nie dalo sie na tym pracowac (grac, to i moze, ale musialbym
> byc malo wybredny...). Machnalem reka i wymienilem na CTX`a. Jak dla
> mnie obraz z niego jest duzo lepszy, mimo ze to tylko VL510, o
> gorszych nieco parametrach niz moj ulubiony VL500 / 1569SE z kinem
> Hitachi, ale za to od Hyundaia tanszy 30 zeta :-). Jeszcze jedno mnie
> w Hyundaiu denerwowalo: za ostry obraz, a wlasciwie zbyt ziarnisty -
> nie moglem przywyknac do tego, ze niesamowicie wyraznie bylo widac
> pojedyncze piksele; wiem, ze to brzmi smiesznie, ale taka rzecz bardzo

khm... hehe.. dla mnie to jest zaleta, że widać pixele..
przynajmniej można pracować na obrazkach nie męcząc się czy tu jest
już równo czy dwa pix. niżej :-)

> mnie dekoncentrowala i na dodatek meczyla mi wzrok (regulacje
> kontrastu, jasnosci itp. nic nie daly). CTX nie ma tego feleru. Aha, i

bo to nie feler.. dla mnie to plus.. to się nazywa ostry i wyraźny
obraz.. vide Sony 21" na przykład.. żyleta aż oczy bolą...

> jeszcze jedno: _durnie_ pomyslana kontrola regulacji - to pokretlo
> doprowadzalo mnie do szalu (nie mowie juz o tym, ze bylo niedokladne),
> podobnie jak sposob sterowania OSD. Zadna to wygoda, zadne ulatwienie

dla mnie to ułatwienie.. duużo szybciej się zmienia cokolwiek.. ale
trzeba się przyzwyczaić to fakt.. nie mów, że jesteś aż tak
zakonserwowanym konserwatysta (:-)))), że nie przyzwyczaiłbyś się
:-))

> - tylko sie czlowiek naklnie, zanim dojdzie do tego, o co mu chodzi
> :-) Zdecydowanie od dzis bede wybieral monitory z bateria przyciskow -
> i tu nastepny punkt dla CTX`a. Piekny dostep do wszelkich regulacji,
> bezposrednia kontrola nad kontrastem i jaskrawoscia. Ile czasu,
> klikania i krecenia tym idiotycznym pokretlem zajmuje Ci zmiana
> jaskrawosci? (sorki, to bylo zlosliwe :-)

mnie to jakieś kilka sekund... 2.. 3 może ??

> Nie wiem, moze rzeczywiscie, ale z moich rozmow z paroma osobami
> wynika, ze ogolnie Trinitrony o przekatnej ponizej 19-20 cali nie
> powinny byc w ogole produkowane. Wiaze sie to z tym, ze od samego
> poczatku Trinitron byl projektowany:
> a) jako kineskop telewizyjny,
> b) jako kineskop o duzym formacie.

hmm.. 15 może trochę odstaje, ale głównie ostrością.. zniekształceń
nie widziałem... ale 17 i wyżej mają prosty obraz jak trza..
przyglądałem się dłużej :-))

> Faktem jest, ze nawet w duzych telewizorach Sony (monitorow nie
> widzialem, wiec sie nie wypowiadam - moze sa lepsze) owszem, kontrast
> i kolory sa biuti :-) natomiast nieciekawie wyglada sprawa geometrii.
> Podobno im mniejszy trinitron, tym wieksze klopoty z utrzymaniem
> poprawnej geometrii obrazu. Po moich doswiadczeniach z pietnastkami
> podzielam te opinie.

a być może.. 15-tek nie widziałem aż tylu coby się wypowiadać.. no
ale na pocieszenie można dodać, że nie ma chyba obecnie TV, który by
miał prostą geometrię.. sam się przestraszyłem, jaki scheiss obecnie
produkują, gdy zobaczyłem początkowy start-screen PSX'a na 21"
Panasonica (bodajże.. nie pamiętam już dokładnie).. koszmar..
krzywy, obrócony itp.. no i to nie monitor i nie da się wyregulować
:-(( kumpel takiego sobie kupił i mówił później, że miał najlepszą
geometrię ze stojących w sklepie i w magazynie.. no i wtedy zbladłem
:-))) wolę już monitor :-)))

a tak btw. to jak to mówią ?? de gustibus non disputandum est ??

pozdrawiam..

       ## ##
      #### ## Sylwester Zarębski - ISP Group
     ## ## ## e-mail: sylwek_at_isp.net.pl