Re: dual celeron

Autor: Nazir (nazir99_at_kki.net.pl)
Data: Tue 24 Aug 1999 - 12:00:36 MET DST

> [...]
> zdecydowac sie na jeden silny procesor (np. Penitium III), czy raczej
> dwa slabsze (np. Celeron 366 lub 433), z mozliwoscia byc moze nawet
> docelowej zmiany na dwa Pentium II/III. Jesli nie warto zawracac sobie
> glowy drugim procesorem, to lepiej kupic plyte jednoprocesorowa, ale
> jesli dwa procesory mialyby pomoc (przyspieszyc prace) nawet przy
> srednim obciazeniu (Internet, edytor tekstu, od czasu do czasu jakis
> program graficzny, skaner, w tle muzyka z mp3 lub vqf, videoclipy), to
> czemu nie? Interesowalby mnie glownie Linux (i inne Unixy) oraz BeOS.

Przy srednim obciazeniu raczej roznicy nie zauwazysz. Raczej gdy
bedziesz kozystal z programow graficznych (szczegolnie 3D), jezeli
bawisz sie programowaniem to kompilacja tez bedzie przebiegac szybciej
(ale to tez uzaleznione jest od pamieci). Ogolnie - jezeli zamierzasz
kozystac ze sprzetu w pracach profesjonalnych lub przynajmniej
polprofesjonalnych to sie oplaca. W innym przypadku kup maszyne
jednoprocesorowa. Dla ciekawosci:
Na Celeron 333A, 96MB RAM, system Linux slucham jednoczesnie MP3,
testuje program (jestem testerem oprogramowania :))) ), odpalam dwie
kopie przegladarki Netscape, i jeszcze gdzies tam w tle idzie kompilacja
programu. Ten system jest stworzony do takich rzeczy i rzeczywiscie
wykorzystuje potencjal tkwiacy w komputerze.

> Czy kazda przejsciowka PPGA/Slot 1 ma taka zworke, czy sa to jakies
> specjalne przejsciowki (tj. jesli uzyje sie innych, to 2 Celerony
> wlozone do plyty z dwoma slotami 1 nie zadzialaja)?

Nie kazda przejsciowka posiada takowa zworke. A na temat plyt dual Slot
1 musi Ci jednak odpowiedziec ktos bardziej kompetentny. Osobiscie
widzialem tylko system pracujacy na plycie ABIT BP6 (dual PPGA 370).

--
Pozdrawiam
Nazir                    e-mail: nazir_at_parasoft.com.pl