Re: Athlon - czyli o głupocie Intela(długie).

Autor: Jop (rot_at_priv6.onet.pl)
Data: Mon 23 Aug 1999 - 16:54:36 MET DST

>Chciałbym aby tak było. Mam jednak spore obawy, że Intel wykończy AMD
>najskuteczniejszą bronią z możliwych : cenowo. AMD jest w niezłych
>tarapatach i w takim boju może łatwo polec.

Koszt produkcji proca to kilkanaście dolców, reszta idzie na prace rozwojowe
i inne.

> Eeee. Wystarczy wyłączyć w Bios'ie.

taa ale tylko seriala a i na to intel poszedł po długich bojach. Pozatym
chodzą słuchy że blokada w biosie jest do ominięcia.

> Dziwisz się? Kopiując technologię nie zrobi się skoku jakościowego.

Owszem - było to możliwe (porównaj sobie slot 1 z A) jedyna istotna różnica
na płycie to możliwość póżnijszego przejścia na 200mhz(a po cholere jeśli
amd tego nie dożyje(być może)). Przeczytaj sobie specyfikacje athlona a
dojdziesz do wniosku że jest on szybszy tylko dzięki nowemu koprocesorowi i
4x większemu cachowi pierwszego poziomu - a do tego nowego chipsetu nie
potrzeba.

> Przy aktualnej zmianie chipset'ów wielu i tak zmienia procek wraz z płytą.

taa ale zawsze tracisz na spyleniu poprzedniej - ja ostatnio nie zmieniałem
jej przez rok(bh6) dopiero teraz dla ata66 przeszedłem na abita be6

http://www5.tomshardware.com/mainboard/99q3/990818/athlon_boards-02.html

> że
>
> Chipset'y AMD traktowane są jedynie przejściowo i zapewniają minimum
obsługi
> K7. AMD nie kryje, że nie jest zainteresowana ich dalszą produkcją po
> pojawieniu się propozycji zewnętrznych (inni już kończą pracę).

Kto?(poza VIA - ale oni potrafią spieprzyć każdy chipset...

> Jaki wzrost? Nie do końca zrozumiałem.

Nowa konstrukcja płyty głównej

> A moim jedynie kondycja finansowa i moce produkcyjne.

Na a o czym ja mówie jak nie o ich marnotrawieniu.