Odp: Dupiaste wentylatorki chłodzące procesor

Autor: Agent (agentkgb_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 11:23:14 MET DST

Użytkownik Zmechu <zmechu_at_friko6.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:37bd0982_at_news.vogel.pl...
> rozebrać go na części i nasmarować solidnym smarem (np.towotem, choć
polecam
> ... smar artyleryjski do armat. Jest the best). U mnie taki cooler chodzi
> już trzeci rok.

i co nie strzela???
osobiscie proponuje smarowac cooler'y jak najrzadszym "smarowidlem" -
najlepiej kilka kropel oleju do maszyn do szycia - bedzie ok, co jednak nie
wyklucza, ze owa czynnosc trzeba bedzie ponowic po jakims (dlugim) czasie.
towot o wiele szybciej zbiera i zageszcza kurz wlasnie przez to, ze jest
taki gesty.

> Co do 'Hardware Monitor' - być może po zatarciu silnika cooler pobiera
> duuużo prądu, przez co BIOS generuje błąd związany ze zbyt dużym
obciążeniem
> zasilacza.

BIOS generuje blad zwiazany ze zbyt wolna predkoscia obrotowa wiatraka (po
zatarciu silnik nie pobiera wcale pradu bo po prostu nie dziala) lub jej
brakiem, co wynika z tego, ze cooler jest podloczony do plyty glownej na
trzech kabelkach (jeden jest do pomiaru), gdy odlaczy sie ten jeden do
pomiaru (to chyba ten zolty) problem Hardware Monitor zniknie, ale nie
zniknie problem przegrzewajacego sie procka...

Pozdrawiam
Agent.