Re: Dupiaste wentylatorki chłodzące procesor

Autor: Zmechu (zmechu_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 20 Aug 1999 - 10:00:45 MET DST

Cześć!

>Mam płytę ATX Asus P2B i procesor Celeron 400 Mhz PPGA
>na przejściówce do slot 1.
>Pierwszy wentylatorek który chłodził w/w procesor działał
>przez dwa tygodnie. Nie był to z boxowanego kompletu
>lecz zwykły jaki można dostać w sklepie za jakieś 20 zł
>Zasilanie czerpał nie z płyty tylko bezpośrednio z zasilacza
>Po pierwszym tygodniu użytkowania zaczął wydawać
>po uruchomieniu komputera dźwięki mrożące krew w żyłach
>Wydawało mi się że mam piłę tarczową w kompie.
>[...]
Zgadzam się z Tobą, najtańsze coolery takie są. To,że czesto się psują,
wynika z tego, że po dłuższym okresie pracy (a szczagólnie w wyższych
temperaturach) roztapia się i wypływa z nich smar co w prostej lini prowadzi
do zatarcia. Proponuję tuż po zakupie lub przy pierwszych oznakach żężenia
rozebrać go na części i nasmarować solidnym smarem (np.towotem, choć polecam
... smar artyleryjski do armat. Jest the best). U mnie taki cooler chodzi
już trzeci rok.
Co do 'Hardware Monitor' - być może po zatarciu silnika cooler pobiera
duuużo prądu, przez co BIOS generuje błąd związany ze zbyt dużym obciążeniem
zasilacza.
Pozdrawiam -
Artur
zmechu_at_friko6.onet.pl