Re: U.S. Robotics 56K a 19200 b/s

Autor: Radoslaw Jez (radekj_at_berlitz.pl)
Data: Thu 19 Aug 1999 - 13:07:36 MET DST

Maciej <maciej_at_post.pl> wrote in message

> Ja tez mieszkam na Sadybie tez jestem podlaczony do 842.
> U mnie dzialo sie to jednak troche inaczej bo:
> Na laptopie windows NT 4.0, modem taki sam jak Twoj, zawsze udawalo mi sie
> osiagac 33600, 31200 ..... a po podlaczeniu do linii na 842 wszystko co
> dalem rade wyciagnac to 28800.

Jak rozumiem wczesniej byles podlaczony do nr 42 i transfer ok 33600, a po
zmianie na 842 (czyli niby nowoczesniejsza centrale) spadlo do maks. 28800?
Tez tak mialem zdaje sie (nie pamietam dokladnie, ale poprzednio mialem
ponad 19200) i dopiero teraz nie moge uzyskac nic ponad to. Oczywiscie w
BOKu sie zarzekaja, ze to niemozliwe :)

> Tyle tylko, ze ja jestem pewien, ze moja linia telefoniczna pracuje na
> starym urzadzeniu zwielokratniajacym zwanym TN 1+1. Teraz nazywa sie to
PCM.

Cos mi sie nie wydaje... Nie uzyskalbys wiecej niz 14400 na PCM-ie. Ja
sprawdzalem swoja linie i jestem na niej jedyny (tzn. nie przechodze przez
PCM). Ale tak poza wszystkim, to mozesz napisac do TPSA z zadaniem
przelaczenia Cie spowrotem na normalna linie. Nie daj sie zbyc tylko - to
ich obowiazek, pod warunkiem, ze masz homologowany modem.

> Wszystko jedno jak sie to nazywa w kazdym badz razie NAPEWNO ogranicza
> pasmo. Dodaj jeszcze do tego kiepska jakosc Twojego lacza i masz swoje
> 19200.

No wlasnie. Jakosc lacza. Telefon tez mi trzeszczy orkutnie. Zlecilem pod
9696 pomiary i okazalo sie, ze jest ok, ale i tak jeszcze dzisiaj monter
sprawdzi polaczenia na centrali i w skrzynce w budynku. Jesli to nie
przyniesie efektow to bedzie sprawdzal w domu. Ja jednak jestem zdania, ze
to po prostu nedzniurkie kable sa winne. A wtedy jedyna szansa dla mnie (dla
Ciebie rowniez!) jest odczekanie jeszcze 2-3 miesiecy. Niedlugo bowiem
bedzie zmiana calej naszej centrali na w pelni cyfrowa, a co za tym idzie,
mozliwosc podpiecia ISDN. Koszt operacji to karta + ok. 500 zlotych
instalacja i abonament miesieczny w granicach 70 PLN. No, ale za to oprocz
wszystkich dobrodziejstw zwiazanych z telefonia dostaniemy 2x 64 kb, co
bedzie milutkie. Tylko ten modem co kupilem... hmm... moze ktos nawiaze ze
mna transakcje typu 'futures' z opcja na zakup US Roboticsa 54K na listopad
:))

> A swoja droga pomysl moze o driverach. Windoza 98 generalnie nie sprawia
> problemu bo kumpel z takim samym modemem z Win98 i normalna linia
> telefoniczna osiaga 50400 :)

O rany, znowu drivery. Jest jakas polska strona z driverami do modemow?
Przeraza mnie sciaganie czegos ze strony 3com.

> No to by bylo na tyle.

Dziekuje!

Radek