Re: HD - jaki wybrac

Autor: Rafal Olesinski (SPAM/rafalole_at_it.com.pl)
Data: Thu 19 Aug 1999 - 12:47:52 MET DST

Nazir wrote:

> [ciach...]
> Czyli co???? Jak bedzie FAT32 to straci pliki????? A jak FAT16 to
> nie???? Cos mi tu nie gra.
>
> Z tego co wiem to oprocz nieduzego spadku predkosci FAT32 ma tylko same
> zalety jezeli chodzi o wykorzystanie miejsca w stosunku do FAT16 (sam
> odczulem kiedys to, jak na 1GB dysku polowa miejsca byla stracona przez
> za duze klastry).

Jesli masz spory dysk - to moim zdaniem (nikogo nie chce do tego
przkonywac) warto wykroic jakies 1GB na wersje instalacyjne i sterowniki i
osobna partycje np. u mnie 300MB na pliki (dokumentu, akrusze, prezentacje)
- i obie te partycje utworzyc pod FAT16.
Dlaczego - bo jesli stanie sie cos z Windows, padnie system plikow FAT32
itp itd - to i tak mozna kompa odpalic z dyskietki majac dostep do wersji
instalacyjnych i wlasnych (czesto waznych) plikow.
Zgadzam sie bedzie to marnotrastwo miejsca ze wzgledu na duze klastry i
pewnie spowolni dzialanie dysku - ale moim zdaniem warto.
Pozdrowienia
Rafal