Re: Ranking CDROM'ow

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Wed 18 Aug 1999 - 16:12:57 MET DST

On Tue, 17 Aug 1999 20:15:39 GMT, "Maciej Machacz"
<xenes_at_ds14.agh.edu.pl> wrote:

>Witam!
>
>Jaki jest wg. Was indywidualny ranking CDROM'ow ?
Przeczytaj grupe miesiac wstecz ... co jakies 2 tygodnie jest o tym
spory watek ...

>Generalnie chodzi mi o to w sprzecie aby byl :
>
>- szybki w odczycie danych oraz audio
>- posiadal b.dobra korekcje przy odczycie tychze danych
>- cichy (brak wibracji i takie tam)
>- nie przegrzewal sie (jak dla mnie jedna niewielu wad LG x32/x40)
>- trwaly podczas intensywnej eksloatacji (jak narazie TEACx32 przezyl prawie
>roczne zarzynanie i nie bylo takiej plytki ktorej by nie strawil, nawet z
>niedomknieta sesja/plyta :)
Nie ma takiego CDromu, jak jest szybki to chodzi glosno, jak ma dobra
korekcje to znowu szybko pada ... itp ... nie widzialem jeszcze
takiego napedu ktory by spelnial wszystkie te warunki w dobrym chociaz
stopniu ...

>Mam pewne pytanie - slyszalem ze warte zakupu sa ASUS'y - np. x50,
>aczkolwiek byly glosy iz jest to sprzet szybko sie zuzywajacy (cos a'la
>Samsung x24).
Ja mialem Asusa 34x i padl po 6 miesiacach potem wymienilem na nowy, i
po 3 miesiacach sprzedalem ... pewnie niedlugo padnie ;)).
2 znajomym Asusy padly szybciej jednemu po miesiacu, drugiemu po 3 ...
ogolnie CDrom swietny, ale do czasu jak padnie ;((

>Do tego jeszcze jedna sprawa - jaka jest roznica w przypadku CDROM'ow UDMA a
>PIO4 - np. jakie jest obciazenie procesora itp.
Jest roznica, mialem Asusa, i miedzy PIO4 i UDMA byla duza roznica w
predkosci ... obciazenie procka spadlo tez troche, ale niezauwazalnie.
Szczegolnie wzrozla predkosc zgrywania audio - z 10x do 17x

>Aha - i podzielmy moze sprzet na dwie kategorie - SCSI oraz IDE.
>Jak to w koncu jest ? Dla mnie jest to bardzo interesujace .... wiec prosze
>o polemike :-)
Uzywalem w zyciu juz wielu CDromow
I mozna powiedzec ze wszystko zalezy od firmy produkujacej, modele
mimo ze nowsze i szybsze z reguly maja te same wady caly czas (lub
zalety).
W tej chwili mam Plextora 40x SCSI, bardzo fajny CDrom, zgrywa audio
24x albo i szybciej, ale niestety chyba zaczyna juz padac, bo ma
problemy z niektorymi CD ... jedyna jego wada to cena
CDrom bardzo szybki i jak to SCSI nie obciaza procka, audio zgrywa bez
zadnych strat jakosci z max speedem, ale jest dosc glosny, jak plyta
jest niewywazona to wibruje ... ale nie ma sie co dziwic skoro wiruje
tak szybko ...
Jakosc Plextora maja tez TEAC'ki .. inne IMHO to juz nizsza klasa.
Polecam Plexa 40x, 32x i Teaca 32x ...

Nizej cenie Pioniery i Asusy, CDromy bardzo dobre, ale jednak bardziej
problemowe niz te wyzej, Pionier robi wersje SCSI (bardzo fajne CD) z
dobra korekcja i w miare ciche ... Asusy sa dosc glosne ale za to
bardzo szybkie (prawie tak jak Plextor).

Duzo gorsze sa CD firm LG, Samsung, mitsumi, tutaj duzo zalezy od
danego egzemplarza, widzialem swietnie dzialajace LG 32x, ale potem
widzialem dwa takie same, ktore nie czytaly polowy plyt (cienkie
nosniki BTC, B&S, itp) ..
Samsungi znowu tak padaja ze glowa mala ... Mitsumi sa strasznie
toporne, zeby go zespuc trzeba chyba walic mlotkiem, ale sa wolne i
glosne (przynajmniej te ktorych uzywalem), np Mitsumi 32 jest
wolniejsze od kazdej innej 32 ...

Uzywalem tez CD Toshiby, ale wolniejszych modeli (do 24x) i byly
calkiem niezle, ale nie radzily sobie z niektorymi plytami mulitsesion
.. nie wiem nic o modelach szybszych niz 24 ... ale zawsze Toshiba
robila szybkie i wytrzymale CDromy
Bardzo dlugo mialem tez Hitachi, byl szybki i nie zepsul sie przez
dlugi czas, polecalem go znajomym nadal u nich dzialaja takie, ale tez
byly to modele wolne (8-24x) ... teraz nie wiem ...

Jest wiele CDromow ktorych na oczy nie widzialem - CTX, Dysan, Actima
i jakies takie ... ale ja bym nie kupil takiego noname, mialem do
czynienia z Cyberdrive ... najgorszy shit na swiecie ... pewnie tamte
tak samo ...

Nowe szybkie CDromy, jakos strasznie szybko padaja, uzywam wielu
CDromow 4, 8 czy 16x ktore maja po kilka lat i dzialaja tak samo jak
w dniu zakupu, a wszystkie powyzej 32x jakie mialem wczesniej czy
pozniej zaczynaja wariowac ... ale zawsze jest to kilka miesiecy ;((.

Ostanio lubie tylko CDromy SCSI, IDE juz wiecej nie kupie, ale mialem
juz kontroler SCSI w momencie zakupu CDromu, wiec nie bylo dodatkowego
kosztu, ale komfort uzywania takiego napedu jest duzy ...

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/