Ranking CDROM'ow

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Tue 17 Aug 1999 - 22:15:39 MET DST

Witam!

Jaki jest wg. Was indywidualny ranking CDROM'ow ?

Generalnie chodzi mi o to w sprzecie aby byl :

- szybki w odczycie danych oraz audio
- posiadal b.dobra korekcje przy odczycie tychze danych
- cichy (brak wibracji i takie tam)
- nie przegrzewal sie (jak dla mnie jedna niewielu wad LG x32/x40)
- trwaly podczas intensywnej eksloatacji (jak narazie TEACx32 przezyl prawie
roczne zarzynanie i nie bylo takiej plytki ktorej by nie strawil, nawet z
niedomknieta sesja/plyta :)

Mam pewne pytanie - slyszalem ze warte zakupu sa ASUS'y - np. x50,
aczkolwiek byly glosy iz jest to sprzet szybko sie zuzywajacy (cos a'la
Samsung x24).

Do tego jeszcze jedna sprawa - jaka jest roznica w przypadku CDROM'ow UDMA a
PIO4 - np. jakie jest obciazenie procesora itp.

Aha - i podzielmy moze sprzet na dwie kategorie - SCSI oraz IDE.

Jak to w koncu jest ? Dla mnie jest to bardzo interesujace .... wiec prosze
o polemike :-)

Maciej Machacz
xenes_at_ds14.agh.edu.pl