Re: Czy warto wymienić V3 2000 o/c 176 Mhz na Rivę TNT2 MSI 16MB ?????

Autor: Wilczek (wilczek_at_iname.com)
Data: Wed 18 Aug 1999 - 00:59:27 MET DST

[...]
>Najbardziej się męczy w Unreal i Quake III.
>Ty raczej pozostałbym na 960x720x32 (bo te gry lepiej wyglądają w 32bitach).
>Dla porównania w 32bitach, maksymalna jakość na sterowniku i w grze q3demo1
>w 1024x32 robi na niej 30 fps.

[...]
>Są. Np wspomniany Quake III ma trochę 512x512 i kilka innych demków ale masz
>rację. Te gry nie są jeszcze w sprzedaży.

Kris! Quake III to gra tylko i wylacznie multi-player, a to zmienia wszystko!
Nie znam zadnej osoby grajacej w Q3Test w 32bit. (no... 1k ludzi to ja nie znam :))),
mimo bardzo dobrego sprzetu. Tu sa po prostu inne priorytety - jakosc grafiki
nie jest tak istotna jak wydajnosc i widocznosc! Moge nawet zaryzykowac
stwierdzenie, ze jest to w ogole nie istotne! Np. Q1 (jesli chcesz wysle Ci jakiegos
screena z pov rasowego gracza - full software, mipcapy, podmienione modele
(jednokolorowe kwadraty i prostokaty), brightskiny). IMHO jest to juz jakis syndrom
chorobowy, ale wystepuje dosc obficie. Co z tego, ze wlacze sobie 32bit
i (proponowane przez Ciebie) 960x720 skoro frame rate bedzie czasami
spadal do np. 15-20fps (kiedy sredniojest np. 40) co nieraz moze sie niemilo skonczyc.
Tak samo jakosc tekstur ustawiona na max'a sprawia, ze mozna nie zauwazyc przeciwnika,
bo slabo odbija sie na tle sciany! Powiedz mi - kiedy masz czas przyjrzec sie tej
pieknej bitmapie 512x512x32 ??? Kolejna rzecz - w gry multi nie zawsze gra sie na
swoim sprzecie, tylko na innym (np. w cafe internetowym, w gralni, w pracy/szkole)
i nie mozna przezywczajac sie do pieknej grafiki :)))

W single sprawa wyglada inaczej, ale tez nie do konca np. w Unreal wychodzisz
z rozbitego statku, idziesz kawalek - i wodospad! - szok, jakie to piekne, ale
pozniej przezwyczajasz sie do tego i uwage koncentrujesz na utrzymaniu sie przy
zyciu wsrod hord potworow :) Tak samo, kiedy wlaczylem pierwszy raz NFS3
(takie nieautoryzowane demko) to myslalem, ze to filmik! a nie gra... ale pozniej
przeszlo i jedyne co widzialem to ladna textura drogi i uciekajacy czas na stoperze...
Ale jednak w single milo jest miec ladaniejsza grafike niz brzydsza =)

W multi problem 32 vs. 16 nie istnieje.

-=Pozdrowionka=-

Wilczek
wilczek_at_iname.com
UIN: 4017758

"Poor man wanna be rich, Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied till he rules everyting"
- B. Springsteen